Kwalifikacja cząstkowa na poziomie 6 Polskiej Ramy Kwalifikacji i europejskich ram kwalifikacji
Status:
włączona funkcjonująca
Rodzaj:
cząstkowa
Kategoria:
studia podyplomowe
Data włączenia do ZSK:
2022-04-29
Dokument potwierdzający nadanie kwalifikacji:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych

Krótka charakterystyka kwalifikacji

Głównym celem studiów podyplomowych "Projektowanie graficzne" jest nauczenie uczestnika wszystkich etapów kreacji komunikatu reklamowego począwszy od analizy rynku, briefingu, formułowania założeń projektowych, kończąc na autorskiej realizacji projektu w programach komputerowych. Wykształcenie świadomego projektanta mogącego samodzielnie podejmować zadania projektowe i je skutecznie wykonywać, posiadającego umiejętność tworzenia kreatywnej grafiki - ważnego elementu we współczesnej komunikacji wizualnej, potrafiącego budować układy typograficzne, tworzyć ścisłą zależność między treścią a formą przekazu wizualnego, wykorzystywać fotografię do celów reklamowych, budować skrót plastyczny, projektować identyfikację korporacyjną.

Informacje o kwalifikacji

Grupy osób, które mogą być zainteresowane uzyskaniem kwalifikacji

Studia podyplomowe "Projektowanie graficzne" skierowane są do osób, które pasjonują się projektowaniem graficznym, szeroko pojętą grafiką reklamową, pracujących bądź pragnących w przyszłości pracować w agencjach reklamowych, wydawnictwach czy instytucjach powiązanych z mediami. Wszystkich tych, którzy pragną rozwinąć się intelektualnie, technicznie i twórczo we wszystkich dziedzinach niezbędnych w pracy współczesnego projektanta grafika.

Typowe możliwości wykorzystania kwalifikacji

Absolwent studiów podyplomowych "Projektowanie graficzne" przygotowany jest do podjęcia samodzielnej pracy na stanowisku grafika projektanta. Potencjalnym rynkiem pracy dla absolwentów kierunku grafika są agencje reklamowe, wydawnictwa, instytucje mediów i kultury, a także samodzielne stanowiska związane z kreacją graficzną w działach marketingu i sprzedaży. Ogromny potencjał dla absolwentów stanowi niezwykle dynamicznie rozwijający się obecnie obszar nowych mediów cyfrowych, a więc praca w przedsiębiorstwach zajmujących się projektowaniem aplikacji na urządzenia mobilne, strony internetowe, a także gry i platformy interaktywne. Ten obszar uchodzi obecnie za jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rynku daje ogromne szanse absolwentom, do podjęcia pracy w zawodzie grafika projektanta. Innym obszarem jest praca grafika w jednostkach kultury, takich jak galerie, teatry, filharmonie, domy kultury, czy inne instytucje pozarządowe skupione na organizacji i promocji wydarzeń z zakresu kultury i sztuki. W związku z koniecznością przeniesienia siły oddziaływania tego obszaru do internetu jest duże zapotrzebowanie na specjalistów z dziedziny grafiki webowej, social mediów, aplikacji dedykowanych poszczególnym wydarzeniom. Tradycyjny już rynek reklamy i mediów jest nadal aktywnym i niezwykle atrakcyjnym oferentem zatrudnienia. Nadal istnieje duże zapotrzebowanie na grafików wyspecjalizowanych w grafice produktowej, projektowaniu opakowań i grafice atl i btl, oraz grafice wydawniczej.

Zapotrzebowanie na kwalifikację

Rynek pracy dla absolwenta studiów podyplomowych "Projektowanie graficzne" jest wyjątkowo chłonny i oferuje duże możliwości zatrudnienia. Tradycyjne już sektory jak edukacja, wydawnictwa czy reklama, które od wielu lat oferowały dobrze wykształconym grafikom projektantom zatrudnienie, nadal z powodzeniem funkcjonują w obecnej rzeczywistości i stanowią źródło zatrudnienia. Rynek pracy dla grafika projektanta został w ostatnich latach niezwykle wzmocniony poprzez gwałtowny rozwój obszaru komunikacji cyfrowej. Dynamiczny rozwój potrzeb sektora aplikacji internetowych oraz gier spowodował duży wzrost zainteresowania pracodawców pracownikami posiadającymi wykształcenie grafika projektanta.

Odniesienie do kwalifikacji o zbliżonym charakterze oraz wskazanie kwalifikacji ujętych w ZRK zawierających wspólne zestawy efektów uczenia się

Brak jest w ZRK opisanej kwalifikacji cząstkowej zbliżonej do kwalifikacji "Projektowanie graficzne".

Informacje dodatkowe

Podstawa prawna włączenia kwalifikacji do ZSK
Uchwała Senatu Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi nr 123/22/k20-24 z dnia 29.04.2022 r. w sprawie włączenia do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji kwalifikacji nadawanej po ukończeniu studiów podyplomowych "Projektowanie graficzne"
Data rozpoczęcia funkcjonowania kwalifikacji w ZSK
2022-04-29
Liczba punktów ECTS
30
Czas trwania studiów - liczba semestrów
2
Data uruchomienia
2022-10-01
Kod dziedziny kształcenia
214 - Projektowanie i wzornictwo
Kod PKD (wg klasyfikacji 2007)
74.1 - Działalność w zakresie specjalistycznego projektowania
Kod kwalifikacji (od 2020 roku)
13949

Efekty uczenia się

Syntetyczna charakterystyka efektów uczenia się

Osoba posiadająca kwalifikację "Projektowanie graficzne" gotowa jest do funkcjonowania jako świadomy projektant mogący samodzielnie podejmować zadania projektowe i je skutecznie wykonywać. Zna proces kreacji komunikatu graficznego począwszy od analizy rynku, briefingu, formułowania założeń projektowych, kończąc na autorskiej realizacji projektu w programach graficznych. Zna procesy i technologie pozwalające realizować projekty o charakterze autorskim jak i zespołowym w kontekście współczesnej narracji wizualnej. Potrafi samodzielnie formułować założenia projektowe wyrażone w adekwatnej formie graficznej w ramach takich dziedzin jak grafika wydawnicza, plakat, typografia, identyfikacja wizualna czy fotografia reklamowa. Potrafi świadomie posługiwać się kompozycją, kolorem i typografią, zagadnieniami funkcjonalności i hierarchizowaniem struktury informacji. Posługuje się odpowiednimi środkami wyrazu, wyrażając własną osobowość artystyczną, wykorzystuje w praktyce wiedzę i umiejętności warsztatowe. Samodzielnie organizuje sobie pracę, zbiera i analizuje informacje, dokonuje ich syntezy i wykorzystuje w procesie twórczym i projektowym. Wykorzystuje wyobraźnię, intuicję, zdolność twórczego i elastycznego myślenia w pracy projektowej, a także w trakcie rozwiązywania problemów projektowych oraz przy współpracy z innymi osobami. Posługuje się formami graficznymi jako narzędziem komunikacji. Jest przygotowana do analizowania wartości projektów, treści komunikatu i estetyki oraz umiejętnej oceny jakości projektu. Wykorzystuje programy komputerowe do przygotowania projektów graficznych. Jako projektant potrafi sprawnie funkcjonować samodzielnie, jak również umiejętnie współdziałać w zespołach projektowych. Potrafi współpracować z przedstawicielami innych firm związanych z procesem realizacji projektu. Potrafi zaprezentować i omówić własny projekt. Znajduje twórcze rozwiązania w zakresie realizacji autorskich projektów. Stosuje się do zasad etyki obowiązującej w pracy projektanta grafiki mając świadomość społecznych i etycznych aspektów związanych z realizacją własnych projektów oraz wynikającą z tego odpowiedzialnością.
<Rozwiń wszystko>

Zestawy efektów uczenia się

1. Projektowanie grafiki wydawniczej, plakatów, identyfikacji wizualnej, fotografii reklamowej

<Rozwiń zestaw>
Poszczególne efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
1. Właściwie rozpoznaje warunki wyjściowe do tworzenia projektów w zakresie grafiki wydawniczej, plakatów, identyfikacji wizualnej, fotografii reklamowej. identyfikacji wizualnej, fotografii reklamowej
Kryteria weryfikacji:
  1. Omawia zasady tworzenia założeń projektowych;
  2. Omawia podział kluczowych procesów i etapów projektowania komunikatu wizualnego;
  3. Prezentuje wiedzę teoretyczną niezbędną do rozwiązywania problemów projektowych;
  4. Przedstawia podstawową wiedzę z zakresu teorii i historii projektowania graficznego;
  5. Definiuje środki ekspresji, wyrazu plastycznego i umiejętności warsztatowe wykorzystywane w autorskim procesie projektowania grafiki wydawniczej, plakatów, identyfikacji wizualnej, fotografii reklamowej;
  6. Opisuje zależność pomiędzy treścią a formą przekazu wizualnego;
  7. Wymienia formy graficzne jako narzędzie komunikacji;
  8. Wymienia i omawia zasady tworzenia kompozycji projektów graficznych, perspektywy, symetrii, orientacji, barwy;
  9. Określa prawidłowości percepcji wzrokowej w kontekście postrzegania bodźców i wrażeń;
  10. Wymienia i charakteryzuje formy publikacji projektu graficznego oraz ich aspekty techniczne. Określa uwarunkowania formalne i gatunkowe obiegowych form wydawniczych: plakatu, książki, prasy, komiksu, opisuje ich potencjał medialny;
  11. Definiuje zasady stosowania typografii;
  12. Dokonuje świadomego wyboru zastosowanych narzędzi i środków graficznych;
  13. Formułuje treść komunikatu i dostosowuje do niego formę graficzną;
  14. Wymienia i omawia elementy systemu identyfikacji wizualnej;
  15. Opisuje techniki i technologie wykorzystywane w fotografii reklamowej;
  16. Rozróżnia w projektowaniu graficznym zależność treści i formy dzieła;
  17. Definiuje zależność projektów graficznych od uwarunkowań zewnętrznych i przeżyć emocjonalnych;
  18. Wyjaśnia zjawiska, trendy i kierunki rozwojowe projektowania graficznego;
  19. Wymienia techniki, technologie, programy komputerowe służące do projektowania graficznego, określa ich ograniczenia;
  20. Omawia wpływ rozwoju technologicznego na projektowanie graficzne;
  21. Wymienia terminologię z zakresu teorii i praktyki grafiki projektowej, sztuki, mediów;
  22. Określa ważność zagadnień etycznych w projektowaniu graficznym i zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności moralnej jaka spoczywa na grafiku projektancie;
  23. Identyfikuje podstawowe problemy prawne i ograniczenia związane z projektowaniem graficznym.
2. Tworzy i realizuje koncepcje projektowe w zakresie grafiki wydawniczej
Kryteria weryfikacji:
  1. Samodzielnie tworzy i realizuje autorskie koncepcje projektowe w zakresie prostych i złożonych form wydawniczych dysponując umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażania;
  2. Samodzielnie tworzy projekty logotypów i logografów, plakatów i citylightów, akcydensów i złożonych form wydawniczych opartych na zróżnicowanych koncepcjach wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji i emocjonalności;
  3. Używa programów graficznych i dostępnych technologii do tworzenia autorskich projektów w zakresie grafiki wydawniczej. Przygotowuje projekty do realizacji;
  4. Dobiera i świadomie posługuje się środkami języka graficznego w celu tworzenia projektów strukturalnych oraz w kreowaniu własnej postawy artystycznej;
  5. W projektowaniu wykorzystuje zagadnienia związane z morfologią znaków, mikrotypografią, podstawami stosowania krojów, znakami specjalnymi, ligaturami, tabelami, szablonami, odmianami diakrytycznych znaków językowych;
  6. adaje dziełom literackim oraz innym utworom tekstowym szatę graficzną odpowiadającą ich cechom funkcjonalnym i treściowym;
  7. Wypracowuje własny język artystyczny;
  8. Analizuje kierunki i tendencje zmian w obszarze grafiki, wykorzystuje wiedzę na temat zjawisk i zagadnień kształtujących jej historię oraz wpływ na współczesne projekty w celu stworzenia własnych koncepcji i założeń projektowych;
  9. Rozwiązuje problemy projektowe wynikające w trakcie procesu projektowego;
  10. Świadomie komponuje na płaszczyźnie, stosuje poprawną konstrukcję, linię, proporcję, skalę, barwę;
  11. Wykonuje kompozycje w różnych formatach, dokonuje analizy i syntezy formy;
  12. Interpretuje rzeczywistość, wyrażając własne odczucia i emocje artystyczne;
  13. Dokonuje analizy różnorodnych zjawisk artystycznych i logicznie je wykorzystuje w indywidualnym procesie tworzenia;
  14. Prezentuje i omawia własne prace, potrafi je ocenić oraz przyjąć krytykę innych;
  15. Przeprowadza analizę własnych projektów graficznych, rozwija ideę, formułuje krytyczną argumentację, wytycza kierunek działania i potrafi go uzasadnić;
  16. Prowadzi dyskusję na temat własnych projektów graficznych, argumentuje swoje wybory, przyjmuje krytykę innych;
  17. Samodzielnie podejmuje decyzję dotyczącą koncepcji projektowej i jej realizacji, potrafi ją uzasadnić;
  18. Osiąga i prezentuje założone cele projektowe;
  19. Przygotowuje ekspozycję własnych prac;
  20. Efektywnie komunikuje się z innymi, konsultuje prace, uwzględnia poglądy innych osób, przyjmuje krytykę, rozwija własne pomysły.
3. Tworzy i realizuje koncepcje projektowe w zakresie projektowania plakatów
Kryteria weryfikacji:
  1. Samodzielnie tworzy i realizuje autorskie koncepcje projektowe w zakresie grafiki zewnętrznej /outdoorowej/ czyli plakatu i billboardu dysponując umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażania;
  2. Samodzielnie łączy grafikę przedstawiającą, ilustrację, fotografię z typografią ze szczególnym uwzględnieniem jej funkcji informacyjnej opartej na zróżnicowanych koncepcjach wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji i emocjonalności;
  3. Dobiera i świadomie wykorzystuje wiedzę z zakresu projektowania znaków oraz form typograficznych, ich funkcji w składzie tekstu, dostosowania rodzaju składu do zawartości merytorycznej plakatu;
  4. Posługuje się formami graficznymi jako narzędziem komunikacji;
  5. Używa programów graficznych i dostępnych technologii do tworzenia autorskich projektów. Przygotowuje projekty do realizacji;
  6. Dobiera i świadomie posługuje się środkami języka graficznego w celu tworzenia złożonych projektów strukturalnych oraz w kreowaniu własnej postawy artystycznej;
  7. Wypracowuje własny język artystyczny
  8. Analizuje kierunki i tendencje zmian w obszarze grafiki, wykorzystuje wiedzę na temat zjawisk i zagadnień kształtujących jej historię oraz wpływ na współczesne projekty w celu stworzenia własnych koncepcji i założeń projektowych
  9. Rozwiązuje problemy projektowe wynikające w trakcie procesu projektowego
  10. Świadomie komponuje na płaszczyźnie, stosuje poprawną konstrukcję, liniię, proporcję, skalę, barwę, typografię
  11. Wykonuje kompozycje w różnych formatach, dokonuje analizy i syntezy formy
  12. Interpretuje rzeczywistość, wyrażając własne odczucia i emocje artystyczne
  13. Dokonuje analizy różnorodnych zjawisk artystycznych i logicznie je wykorzystuje w indywidualnym procesie tworzenia
  14. Prezentuje i omawia własne prace, potrafi je ocenić oraz przyjąć krytykę innych
  15. Przeprowadza analizę własnych projektów graficznych, rozwija ideę, formułuje krytyczną argumentację, wytycza kierunek działania i potrafi go uzasadnić;
  16. Prowadzi dyskusję na temat własnych projektów graficznych, argumentuje swoje wybory, przyjmuje krytykę innych;
  17. Samodzielnie podejmuje decyzję dotyczącą koncepcji projektowej i jej realizacji, potrafi ją uzasadnić;
  18. Osiąga i prezentuje założone cele projektowe;
  19. Przygotowuje ekspozycję własnych prac;
  20. Efektywnie komunikuje się z innymi, konsultuje prace, uwzględnia poglądy innych osób, przyjmuje krytykę, rozwija własne pomysły.
4. Tworzy i realizuje koncepcje projektowe w zakresie identyfikacji wizualnej
Kryteria weryfikacji:
  1. Samodzielnie tworzy i realizuje autorskie koncepcje kreacji graficznej w zakresie identyfikacji wizualnej dysponując umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażania;
  2. Samodzielnie projektuje logotyp, określa przy pomocy środków graficznych hierarchię ważności treści, projektuje system identyfikacji przy pomocy typografii i grafiki ze szczególnym uwzględnieniem jej funkcji informacyjnej opartej na zróżnicowanych koncepcjach wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji i emocjonalności;
  3. Świadomie wykorzystuje zasady operowania formą graficzną na różnych formatach w związku z ich funkcją w systemie identyfikacji, zasady komponowania jednorodnego i konsekwentnego systemu identyfikacji wizualnej;
  4. Używa programów graficznych i dostępnych technologii do tworzenia autorskich projektów. Przygotowuje projekty do realizacji.;
  5. Dobiera i świadomie posługuje się środkami języka graficznego w celu tworzenia projektów strukturalnych oraz w kreowaniu własnej postawy artystycznej;
  6. Wypracowuje własny język artystyczny; -Analizuje kierunki i tendencje zmian w obszarze grafiki, wykorzystuje wiedzę na temat zjawisk i zagadnień kształtujących jej historię oraz wpływ na współczesne projekty w celu stworzenia własnych koncepcji i założeń projektowych;
  7. Rozwiązuje problemy projektowe wynikające w trakcie procesu projektowego;
  8. Świadomie komponuje na płaszczyźnie, stosuje poprawną konstrukcję, linię, proporcję, skalę, barwę;
  9. Wykonuje kompozycje w różnych formatach, dokonuje analizy i syntezy formy;
  10. Interpretuje rzeczywistość, wyrażając własne odczucia i emocje artystyczne;
  11. Dokonuje analizy różnorodnych zjawisk artystycznych i logicznie je wykorzystuje w indywidualnym procesie tworzenia;
  12. Prezentuje i omawia własne prace, potrafi je ocenić oraz przyjąć krytykę innych;
  13. Przeprowadza analizę własnych projektów graficznych, rozwija ideę, formułuje krytyczną argumentację, wytycza kierunek działania i potrafi go uzasadnić;
  14. Prowadzi dyskusję na temat własnych projektów graficznych, argumentuje swoje wybory, przyjmuje krytykę innych;
  15. Samodzielnie podejmuje decyzję dotyczącą koncepcji projektowej i jej realizacji, potrafi ją uzasadnić;
  16. Osiąga i prezentuje założone cele projektowe;
  17. -Przygotowuje ekspozycję własnych prac; -Efektywnie komunikuje się z innymi, konsultuje prace, uwzględnia poglądy innych osób, przyjmuje krytykę, rozwija własne pomysły;
5. Tworzy i realizuje koncepcje projektowe w zakresie fotografii reklamowej
Kryteria weryfikacji:
  1. Samodzielnie tworzy i realizuje autorskie koncepcje w zakresie fotografii reklamowej dysponując umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażania;
  2. Wykorzystuje umiejętności techniczne związane z przygotowaniem i obsługą sprzętu fotograficznego i oświetleniowego w realizacji fotografii reklamowej;
  3. Używa programów graficznych i dostępnych technik retuszu do tworzenia autorskich zdjęć produktowych. Przygotowuje zdjęcia do realizacji;
  4. Wykorzystuje fotografię w technikach projektowania graficznego.
6. Współpracuje z klientem i innymi uczestnikami procesu projektowego
Kryteria weryfikacji:
  1. Przeprowadza analizę własnych projektów graficznych pod względem stylu i formy, rozwija ideę, formułuje krytyczną argumentację, wytacza kierunek działania i potrafi go uzasadnić;
  2. Samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące koncepcji projektowej i jej realizacji, potrafi ją uzasadnić;
  3. w dyskusji, uznaje cudze argumenty;
  4. Dokonuje publicznej prezentacji i omówienia własnego projektu - na piśmie, graficznie oraz przy pomocy prezentacji wykorzystując różne formy przekazu;
  5. Odpowiada projektowo na potrzeby odbiorcy, proponuje rozwiązania dotyczące treści i formy projektu graficznego;
  6. Krytycznie interpretuje dzieła i zjawiska artystyczne w grafice, formułuje własne opinie na ich temat;
  7. Współpracuje z przedstawicielami innych firm związanych z procesem realizacji projektów graficznych;
  8. Pracuje w zespołach projektowych, efektywnie komunikuje się z innymi, konsultuje projekty, uwzględnia poglądy innych osób, przyjmuje krytykę, rozwija własne pomysły, a następnie prezentuje je w przystępnej formie wykorzystując technologie informacyjne.
7. Rozwija relacje społeczne w oparciu o realizacje projektów
Kryteria weryfikacji:
  1. Interpretuje zjawiska wizualne jako bazę dla aktywności twórczej; -Nadaje funkcje i kontekst społeczny opracowywanemu projektowi;
  2. Prowadzi poszukiwania na wielu płaszczyznach współczesnej kultury, estetyki, wskazując na film, muzykę, fotografię, architekturę, literaturę i sztukę jako źródła inspiracji projektanta;
  3. Wykorzystuje wyobraźnię, intuicję, zdolność twórczego i elastycznego myślenia w pracy projektowej, a także w trakcie rozwiązywania problemów oraz współpracy z innymi osobami;
  4. Samodzielnie organizuje sobie pracę, zbiera i analizuje informacje, dokonuje ich syntezy i wykorzystuje w procesie twórczym;
  5. Adaptuje się do nowych i zmieniających się okoliczności wynikających z procesu realizacji projektu;
  6. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy, planuje rozwój zawodowy i artystyczny;
  7. Kontroluje swoje zachowanie dokonując publicznej prezentacji i omówienia własnego projektu;
  8. Jest krytyczny w stosunku do własnych działań projektowych oraz potrafi analizować dokonania innych;
  9. Stosuje się do zasad etyki obowiązującej w pracy projektanta grafiki mając świadomość społecznych i etycznych aspektów związanych z realizacją własnych projektów oraz wynikającą z tego odpowiedzialnością;
  10. Śledzi zmiany technologiczne i ustawicznie zdobywa wiedzę na temat nowych technologii i materiałów niezbędnych do realizacji autorskich projektów.

2. Tworzenie projektów w programach graficznych, przygotowanie ich do publikacji elektronicznej lub w formie druku

<Rozwiń zestaw>
Poszczególne efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
1. Tworzy projekty graficzne w programach komputerowych i przygotowuje je do publikacji elektronicznej lub w formie druku
Kryteria weryfikacji:
  1. Tworzy i edytuje projekty graficzne w programach do obróbki grafiki bitmapowej, przygotowuje je do publikacji elektronicznej lub w formie druku;
  2. Tworzy i edytuje projekty graficzne w programach do obróbki grafiki wektorowej, przygotowuje je do publikacji elektronicznej lub w formie druku;
  3. Dostosowuje projekt do wymagań i możliwości wybranej techniki druku;
  4. Poprawnie przygotowuje projekty graficzne do druku oraz adoptuje je do zastosowań internetowych;
  5. Używa dostępnych w programach graficznych narzędzi w sposób umożliwiający przygotowanie cyfrowych plików zgodnie ze specyficznymi wymaganiami drukarni wybranej do realizacji nakładu;
  6. Swobodnie operuje warsztatem graficznym w realizacji form graficznych w dowolnym formacie.

3. Posługiwanie się wiedzą z zakresu historii w zakresie projektowania graficznego oraz prawa autorskiego

<Rozwiń zestaw>
Poszczególne efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
1. Posługuje się wiedzą z zakresu historii grafiki wraz z jej aktualiami
Kryteria weryfikacji:
  1. Swobodnie wypowiada się na temat podstawowych zagadnień związanych z teorią i historią grafiki projektowej;
  2. Uczestniczy w najważniejszych wydarzeniach (wystawy krajowe, międzynarodowe, konferencje, konkursy) w zakresie grafiki projektowej jako obserwator lub projektant;
  3. Wykorzystuje i twórczo interpretuje wybrane zjawiska z historii projektowania graficznego oraz aktualiów w procesie projektowym;
  4. W swojej działalności twórczej wykorzystuje wiedzę o tendencjach rozwojowych związanych z grafiką projektową.
2. Posługuje się wiedzą z zakresu prawa autorskiego
Kryteria weryfikacji:
  1. Wykorzystuje w swojej działalności projektowej podstawową wiedzę z zakresu uregulowania prawa autorskiego;
  2. Samodzielnie ocenia sytuację prawną w zakresie realizacji prac projektowych.

Instytucje certyfikujące i podmioty powiązane z kwalifikacją

# Instytucje certyfikujące (IC) Instytucje walidujące
1
Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi

Instytucja, która włączyła kwalifikację do ZSK

Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi

LOKALIZACJA INSTYTUCJI CERTYFIKUJĄCYCH I WALIDUJĄCYCH