Kwalifikacja cząstkowa na poziomie 6 Polskiej Ramy Kwalifikacji i europejskich ram kwalifikacji
Status:
włączona funkcjonująca
Rodzaj:
cząstkowa
Kategoria:
studia podyplomowe
Data włączenia do ZSK:
2024-06-27
Dokument potwierdzający nadanie kwalifikacji:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych

Podstawowe informacje o kwalifikacji

Studia podyplomowe "Product Manager" to kierunek stworzony z myślą o osobach, które swoją karierę zawodową wiążą z rozwojem i zarządzaniem produktem w przedsiębiorstwach z różnych branż. Celem studiów jest przekazanie słuchaczowi specjalistycznej wiedzy oraz umiejętności, które ułatwią proces kreowania, sprzedaży, zarządzania oraz rozwoju produktu. Studia podyplomowe skierowane są do osób, które chcą dalej rozwijać swoje umiejętności menedżerskie oraz zdobywać nową, aktualną wiedzę pod okiem specjalistów z wieloletnim doświadczeniem nie tylko naukowym, ale także zawodowym.
Program skierowany jest do:
- osób, które pracują lub chcą pracować w środowisku biznesowym, zwłaszcza na stanowiskach menedżerskich (niższego, średniego i wyższego stopnia) lub związanych z zarządzaniem,
- osób prowadzących własną działalność/firmę lub planują jej założenie,
- osób, które rozwijają swoją karierę w firmach, organizacjach i instytucjach w obszarze wdrażania nowych produktów i usług,
- osób już pracujących, jak i tych, którzy dopiero rozpoczynają lub planują swoją karierę zawodową w obszarze biznesu i zarządzania, a zwłaszcza dla osób chcących uzupełnić kompetencje Product Ownerów, Project Managerów oraz liderów zespołów projektowych, które zajmują się bezpośrednią pracą nad produktem,
- osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę o tematykę związaną z zarządzaniem produktami.

Informacje o kwalifikacji

W razie potrzeby warunki, jakie musi spełniać osoba przystępująca do walidacji

Studia podyplomowe skierowane są do osób, które uzyskały już wykształcenie wyższe - minimum na poziomie licencjata, inżyniera (I stopień) lub magistra (II stopień)

Informacje dodatkowe

Podstawa prawna włączenia kwalifikacji do ZSK
Uchwała Senatu nr 11/2024 Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu - Akademii Nauk Stosowanych z dnia 27 czerwca 2024 r. w sprawie włączenia kwalifikacji do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (ZSK)
Data rozpoczęcia funkcjonowania kwalifikacji w ZSK
2024-06-27
Liczba punktów ECTS
32
Czas trwania studiów - liczba semestrów
2
Kod PKD (wg klasyfikacji 2007)
70.2 - Doradztwo związane z zarządzaniem
Zawody i specjalności, z którymi powiązana jest kwalifikacja (wg Klasyfikacji Zawodów i Specjalności)
112002 - Dyrektor do spraw badawczo-rozwojowych, 121303 - Naczelnik / kierownik wydziału, 121390 - Pozostali kierownicy do spraw strategii i planowania, 121904 - Kierownik projektu, 121990 - Pozostali kierownicy do spraw obsługi biznesu i zarządzania gdzie indziej niesklasyfikowani, 122201 - Kierownik agencji reklamowej, 122202 - Kierownik działu reklamy / promocji / public relations, 122290 - Pozostali kierownicy do spraw reklamy i public relations, 122301 - Kierownik do spraw rozwoju produktu, 122302 - Kierownik działu badawczo-rozwojowego , 133001 - Kierownik działu informatyki, 243103 - Menedżer produktu (product manager)
Kod ISCED
0413 - Zarządzanie i administracja
Kod kwalifikacji (od 2020 roku)
14117

Efekty uczenia się

Syntetyczna charakterystyka efektów uczenia się

Absolwent studiów podyplomowych na kierunku "Product Manager" wie, jak skutecznie tworzyć produkty pasujące do portfolio przedsiębiorstwa i odpowiadające potrzebom grupy docelowej. Jest specjalistą wyposażonym w fachowe umiejętności przydatne w zarządzaniu i rozwijaniu produktu na późniejszych etapach.
Absolwent studiów podyplomowych "Product Manager" charakteryzuje się następującymi kompetencjami:
1. w zakresie wiedzy - posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu kompetencji menedżerskich niezbędnych do skutecznego i efektywnego zarządzania procesem projektowania nowych produktów i usług w organizacji oraz budowania i rozwijania bazy informacji dotyczącej determinantów zachowań odbiorców i użytkowników;
2. w zakresie umiejętności - planuje z uwzględnieniem zróżnicowanych oczekiwań interesariuszy oraz opracowuje i wdraża skutecznie proces przygotowania produktu, tworzy zespół produktowy oraz skutecznie i efektywnie zarządza nim;
3. w zakresie kompetencji społecznych - ma gotowość do ustawicznego rozwijania swoich kompetencji komunikacyjnych, przestrzegania zasad etycznych, norm społecznych i kulturowych w kontaktach interpersonalnych oraz odpowiedzialnego pełnienia roli Product Managera.
<Rozwiń wszystko>

Zestawy efektów uczenia się

1. Analizowanie zachowań odbiorców i użytkowników

<Rozwiń zestaw>
Poszczególne efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
1. Rozróżnia metody pracy z wymaganiami produktowymi i oczekiwaniami odbiorców w procesie planowania produktu
Kryteria weryfikacji:
  1. zna narzędzia i techniki kreatywne i myślenia krytycznego
  2. identyfikuje uwarunkowania zachowań odbiorców i użytkowników
  3. wyróżnia poszczególne elementy procesu zarządzania doświadczeniem klienta
  4. definiuje fakty i zjawiska pozwalające na identyfikację trendów i wpływu otoczenia na organizację
2. Analizuje zachowania odbiorców i dostosowuje do nich cechy produktów i usług
Kryteria weryfikacji:
  1. przygotowuje wymagania biznesowe i produktowe na bazie technik zbierania wymagań
  2. przygotowuje przegląd konkurencji
  3. segmentuje rynek i dostosowuje narzędzia marketingowe do dotarcia do wybranych grup docelowych
  4. analizuje ścieżkę klienta i przygotowuje rekomendacje zmian
3. Potrafi prezentować zakres produktu w sposób zrozumiały dla różnych grup interesariuszy z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
Kryteria weryfikacji:
  1. reprezentuje zespół na zewnątrz prezentując produkt
  2. dostosowuje sposób komunikacji do interesariuszy o różnych potrzebach
  3. uwzględnia różne perspektywy i oczekiwania w procesie projektowania produktu
  4. prowadzi dyskusje nad jakością produktu i w odpowiedni sposób argumentuje swoje decyzje

2. Planowanie i wdrażanie pracy nad nowym produktem

<Rozwiń zestaw>
Poszczególne efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
1. Zna podstawowe pojęciach i aspekty związane z zarządzaniem procesem pracy nad nowym produktem
Kryteria weryfikacji:
  1. rozumie istotę projektowania produktów i usług
  2. wyróżnia podejścia metody tworzenia innowacji w organizacji
  3. zna etapy wdrażania innowacji w organizacji
  4. zna uwarunkowania i regulacje prawne wpływające na proces projektowania produktu
2. Planuje, realizuje, zarządza oraz kontroluje proces przygotowania nowego produktu
Kryteria weryfikacji:
  1. posługuje się właściwymi technikami i narzędziami projektowania produktów i usług
  2. organizuje prace i wyznacza priorytety w realizowanych działaniach
  3. wykorzystuje narzędzia planowania do realizacji produktów i dokumentowania realizacji
  4. analizuje opłacalność produktu
3. Uwzględnia ryzyko i zmiany w projektowaniu produktów
Kryteria weryfikacji:
  1. analizuje czynniki ryzyka wykorzystując dostępne źródła informacji
  2. szacuje wielkość i prawdopodobieństwo wystąpienia ryzyka
  3. planuje strategie reakcji na ryzyko
4. Wdraża nowe produkty
Kryteria weryfikacji:
  1. monitoruje realizację procesu projektowania produktu i wdraża zmiany związane z odchyleniami od planu
  2. wdraża narzędzia związane z zarządzaniem jakością
  3. wdraża strategie marketingowego wprowadzenia produktu na rynku
5. Skutecznie wykorzystuje i rozwija kompetencje interpersonalne niezbędne w zarządzaniu produktem i zespołem produktowym
Kryteria weryfikacji:
  1. przekazuje jasne i zrozumiałe komunikaty w trakcie planowania produktów
  2. szanuje godność osobistą odbiorców komunikacji
  3. uwzględnia oczekiwania różnych ról i interesariuszy w procesie planowania produktu
  4. taktownie reaguje na niewłaściwe postawy

3. Doskonalenie kompetencji Product Managera

<Rozwiń zestaw>
Poszczególne efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
1. Rozumie proces realizacji nowych produktów, z uwzględnieniem szczupłego i zwinnego zarządzania
Kryteria weryfikacji:
  1. identyfikuje metodyki szczupłego i zwinnego zarządzania
  2. rozróżnia przesłanki wdrożenia poszczególnych zwinnych i szczupłych narzędzi
  3. zna zasady podejścia zwinnego i szczupłego
2. Świadomie wykorzystuje poszczególne narzędzia planowania produktu
Kryteria weryfikacji:
  1. wykorzystuje narzędzia planowania produktów i dokumentowania realizacji procesu
  2. współpracuje z interesariuszami projektu
  3. stosuje techniki negocjacyjne w procesie uzgadniania produktu z poszczególnymi grupami interesariuszy
  4. stosuje narzędzia zwinnego i szczupłego zarządzania
3. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się, podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych. Ma umiejętność samokształcenia się.
Kryteria weryfikacji:
  1. prezentuje etyczną postawę w trakcie projektowania i wdrażania zmian
  2. dostosowuje zarządzanie procesem wdrażania nowego produktu do bieżących trendów i wyzwań
  3. na bieżąco aktualizuje swoją wiedzę i wykorzystuje ją w praktyce

Instytucje certyfikujące i podmioty powiązane z kwalifikacją

# Instytucje certyfikujące (IC) Instytucje walidujące
1
Zachodniopomorska Szkoła Biznesu - Akademia Nauk Stosowanych

Instytucja, która włączyła kwalifikację do ZSK

Zachodniopomorska Szkoła Biznesu - Akademia Nauk Stosowanych

LOKALIZACJA INSTYTUCJI CERTYFIKUJĄCYCH I WALIDUJĄCYCH