Kwalifikacja pełna na poziomie siódmym Polskiej Ramy Kwalifikacji i europejskich ram kwalifikacji

Pedagogika specjalna; Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

Status: archiwalna
Rodzaj: pełna
Kategoria: studia wyższe
Poziom studiów II stopnia
Dokument potwierdzający nadanie kwalifikacji: Dyplom

Krótka charakterystyka kwalifikacji

Absolwent zna specjalistyczną terminologię z zakresu nauk humanistycznych, społecznych i medycznych, która powala mu rozumieć w sposób pogłębiony zagadnienia pedagogiki specjalnej. Zna historyczne uwarunkowania pedagogiki specjalnej, jej najważniejsze nurty, aktualne tendencje i wybitnych przedstawicieli. Umie zastosować wiedzę o rozwoju człowieka do analizowania i interpretowania zaburzeń, deficytów. Ma zaawansowaną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego. Ma pogłębioną wiedzę o różnych środowiskach (wychowawczych, rehabilitacyjnych, resocjalizacyjnych), ich specyfice. Potrafi wykorzystywać interdyscyplinarną wiedzę w celu analizowania i interpretowania problemów rehabilitacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych. Absolwent rozumie współczesne tendencje w rehabilitacji, edukacji, terapii, resocjalizacji osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ma wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi; celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, rehabilitacyjnych, resocjalizacyjnych oraz instytucji wsparcia. Ma pogłębioną wiedzę i umiejętności z zakresu zdobytej specjalności. Absolwent posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje do pełnienia funkcji nauczyciela uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w kształceniu integracyjnym/włączającym i w kształceniu specjaln. Absolwent jest przygotowany do pracy między innymi w przedszkolach, szkołach i placówkach kształcenia specjalnego integracyjnego oraz ogólnodostępnego (w zależności od wybranej specjalności), w placówkach resocjalizacyjnych, w specjalnych ośrodkach wychowawczych dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, w regionalnych placówkach opiekuńczo-terapeutycznych, warsztatach terapii zajęciowej, świetlicach środowiskowych. Absolwent ma umiejętności językowe zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, a także posiada wiedzę i umiejętności prowadzenia badań w zakresie pedagogiki specjalnej. Umie projektować ścieżkę własnego rozwoju, potrafi pracować w zespole pełniąc różne role, ma umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych, też kierowniczych.

Informacje o kwalifikacji

Informacje o kierunku studiów

Status studiów

Zlikwidowane

Tytuł zawodowy / Stopień

Magister lub inny równorzędny

Specjalności

Terapia pedagogiczna; Logopedia; Edukacja integracyjna i włączająca; Pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką społeczną; Rehabilitacja osób ze sprzężoną niepełnosprawnością; Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną; Profilaktyka społeczna z resocjalizacją sądową; Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem; Surdopedagogika z terapią pedagogiczną.

Profil studiów

Ogólnoakademicki

Forma prowadzenia studiów

Studia stacjonarne

Język kształcenia

język polski

Związek z zawodami lub sektorami zawodowymi

Absolwenci uzyskują kwalifikacje do wykonywania zawodu: pedagoga, pedagoga szkolnego, wychowawcy w placówkach oświatowych.

Dodatkowe informacje na temat kwalifikacji

Wymiar praktyk zawodowych 100 godzin. Absolwent uzyskuje tytuł magistra uprawniający do podjęcia kształcenia w szkole doktorskiej oraz poszerzania swoich kwalifikacji na studiach podyplomowych.

Informacje dodatkowe

Liczba punktów ECTS

120

Czas trwania studiów - liczba semestrów

4

Kod ISCED

0111 - Kształcenie

Kod kwalifikacji (od 2020 roku)

34944
Server Error
500
Server Error