Wzornictwo; Uniwersytet SWPS; Filia w Poznaniu
Status: archiwalna
Rodzaj: pełna
Kategoria: studia wyższe
Poziom studiów I stopnia
Dokument potwierdzający nadanie kwalifikacji: Dyplom
Krótka charakterystyka kwalifikacji
<p>Absolwent ma zaawansowaną wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne z zakresu projektowania i sztuki oraz nauk społecznych i humanistycznych, a połączenie tych obszarów zapewnia gruntowne wykształcenie projektanta-humanisty przygotowując go do pracy zawodowej. Wykazuje się odwagą i odpowiedzialnością w działaniu, wrażliwością na drugiego człowieka, jego środowisko naturalne, społeczne i kulturowe, oraz gotowością do angażowania się w pożyteczne przedsięwzięcia. Szuka rozwiązań projektowych, które podnoszą jakość życia użytkowników, przy wykorzystaniu najnowszej wiedzy i z użyciem nowych technologii. Pracuje w środowisku projektowym, rozumianym jako otoczenie przemysłowe i biznesowe. Wie, jak przebiega proces projektowania i wdrażania produktów. Podczas tworzenia korzysta z wiedzy o człowieku i narzędzi z zakresu nauk humanistycznych i społecznych. Umie znaleźć podbudowę teoretyczną na użytek prac projektowych, przeprowadzić badania, zaproponować ich zakres, tematykę, opisać i zaprezentować efekty działań. Zna techniki prezentowania i wykonywania dokumentacji projektów (programy komputerowe, techniki rysunkowe, graficzne, fotograficzne i filmowe). Rozumie zasady odpowiedzialności w kontekście zrównoważonego rozwoju i ekologii. Jest kreatywny i oryginalny, przygotowany do pracy w różnych warunkach i okolicznościach, solidny warsztatowo i świadomie korzystający ze współczesnych możliwości technologicznych. Jest gotowy do doskonalenia siebie i kształcenia przez całe życie.</p><p>Absolwent studiów I stopnia na kierunku wzornictwo może: założyć własną praktykę projektową, dołączyć do istniejącego zespołu projektowego lub taki stworzyć, podjąć współpracę z zespołami projektowymi w istniejących przedsiębiorstwach jako projektant, badacz lub menedżer procesu projektowego, zajmować się konsultingiem w designie, podjąć zatrudnienie w firmach sektora kreatywnego (agencje reklamowe, studia graficzne, studia animacji/multimedialne); podjąć pracę o charakterze edukacyjno-popularyzatorskim (krytyk, teoretyk wzornictwa, kurator).</p><p></p>