
Kwalifikacja cząstkowa na poziomie 4 Polskiej Ramy Kwalifikacji i europejskich ram kwalifikacji
Realizacja projektów graficznych i multimedialnych (od 2019)
Skrót nazwy / Symbol kwalifikacji:
AUD.05.
Status:
włączona funkcjonująca
Rodzaj:
cząstkowa
Kategoria:
szkolnictwo branżowe
Data włączenia do ZSK:
2019-09-01
Branża w szkolnictwie branżowym:
audiowizualna (AUD)
Dokument potwierdzający nadanie kwalifikacji:
Certyfikat kwalifikacji zawodowej
Informacje o kwalifikacji
W razie potrzeby warunki, jakie musi spełniać osoba przystępująca do walidacji
Do egzaminu przystąpić mogą: 1. uczniowie i absolwenci branżowych szkół I stopnia, uczniowie i absolwenci 4-letnich techników oraz uczniowie, słuchacze i absolwenci szkół policealnych, rozpoczynający kształcenie w klasie I tych szkół od roku 2017/2018, a w kolejnych latach w kolejnych klasach/semestrach tych szkół,2. uczniowie i absolwenci 5-letniego technikum rozpoczynający kształcenie w klasie I tej szkoły od roku 2019/2020, a w kolejnych latach w kolejnych klasach tych szkół,3. uczniowie i absolwenci 2-letniej branżowej szkoły II stopnia, rozpoczynający kształcenie w klasie I tej szkoły począwszy od roku szkolnego 2020/2021, a w kolejnych latach w kolejnych klasach tych szkół,4. osoby, które ukończyły kwalifikacyjne kursy zawodowe prowadzone przez podmioty, o których mowa w art. 117 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59), na których kształcenie rozpocznie się nie wcześniej niż 1 stycznia 2020 r.5. osoby spełniające warunki określone w przepisach w sprawie egzaminów eksternistycznych– od dnia 1 listopada 2025 r.,6. osoby dorosłe, które ukończyły praktyczną naukę zawodu dorosłych lub przyuczenie do pracy dorosłych, jeżeli program przyuczenia uwzględniał wymagania w podstawie programowej kształcenia w zawodach, zgłoszonych przez starostę do komisji egzaminacyjnej – od dnia 1 listopada 2025 r.
Wymagane kwalifikacje poprzedzające
Opis
Świadectwo ukończenia gimnazjum lub ośmioletniej szkoły podstawowej albo ukończone 18 roku życia
Okres ważności dokumentu potwierdzającego nadanie kwalifikacji i warunki przedłużenia jego ważności
Bezterminowo
Informacje dodatkowe
Podstawa prawna włączenia kwalifikacji do ZSK
Na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 maja 2019 r. w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego oraz dodatkowych umiejętności zawodowych w zakresie wybranych zawodów szkolnictwa branżowego
Kod kwalifikacji (do 2020 roku)
4C01900291
Kod kwalifikacji (od 2020 roku)
13235
Efekty uczenia się
Zestawy efektów uczenia się
1. Bezpieczeństwo i higiena pracy
<Rozwiń zestaw>
Poszczególne efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
1. Określa skutki oddziaływania czynników szkodliwych na organizm człowieka
Kryteria weryfikacji:
- wskazuje sposoby przeciwdziałania czynnikom szkodliwym
- rozpoznaje źródła czynników szkodliwych w miejscu pracy
- określa sposoby przeciwdziałania zagrożeniom dla zdrowia człowieka
- wymienia objawy typowych chorób zawodowych wynikających z oddziaływania na organizm człowieka czynników szkodliwych w środowisku pracy
2. Organizuje stanowisko pracy zgodnie z zasadami ergonomii, przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska
Kryteria weryfikacji:
- przygotowuje stanowisko pracy zgodnie z zasadami ergonomii
- przygotowuje stanowisko pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej
- stosuje przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska na stanowisku pracy
- rozróżnia środki gaśnicze ze względu na zakres ich stosowania
- opisuje wymagania dotyczące ergonomii w środowisku pracy
3. Stosuje środki ochrony indywidualnej i zbiorowej podczas wykonywania zadań zawodowych
Kryteria weryfikacji:
- rozpoznaje środki ochrony indywidualnej pracownika obowiązujące na stanowisku pracy
- dobiera środki ochrony indywidualnej do wykonania zadania zawodowego
- przestrzega zasad użytkowania środków ochrony indywidualnej i zbiorowej podczas pracy
4. Udziela pierwszej pomocy w stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego
Kryteria weryfikacji:
- opisuje podstawowe symptomy wskazujące na stany nagłego zagrożenia zdrowotnego
- ocenia sytuację poszkodowanego na podstawie analizy objawów obserwowanych u poszkodowanego
- zabezpiecza siebie, poszkodowanego i miejsce wypadku
- układa poszkodowanego w pozycji bezpiecznej
- powiadamia odpowiednie służby
- prezentuje udzielanie pierwszej pomocy w urazowych stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego, np. krwotok, zmiażdżenie, amputacja, złamanie, oparzenie
- prezentuje udzielanie pierwszej pomocy w nieurazowych stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego, np. omdlenie, zawał, udar
- wykonuje resuscytację krążeniowo-oddechową na fantomie zgodnie z wytycznymi Polskiej Rady Resuscytacji i Europejskiej Rady Resuscytacji
2. Podstawy fotografii
<Rozwiń zestaw>
Poszczególne efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
1. Stosuje terminologię z zakresu: a) fotografii i estetyki obrazu; b) rejestracji obrazu; c) kopiowania i obróbki obrazu; d) grafiki komputerowej i publikacji obrazu; e) teorii barwy
Kryteria weryfikacji:
- podaje definicje pojęć z zakresu fotografii
- wyjaśnia znaczenie pojęć związanych z kompozycją i estetyką obrazu
- dokonuje analizy obrazu fotograficznego
- wyjaśnia znaczenie pojęć z zakresu wykonywania zdjęć
- wyjaśnia znaczenie pojęć z zakresu kopiowania i obróbki obrazu
- podaje definicje pojęć z zakresu obróbki cyfrowej obrazu
- wyjaśnia znaczenie pojęć z zakresu publikacji obrazu
- podaje definicje pojęć z zakresu percepcji barw
- wyjaśnia znaczenie pojęć dotyczących przestrzeni barw
2. Charakteryzuje techniki rejestracji obrazu
Kryteria weryfikacji:
- wymienia rodzaje technik fotograficznych
- określa znaczenie technik oświetleniowych stosowanych w fotografii
- identyfikuje etapy procesu rejestracji obrazu
- wymienia czynności podejmowane podczas rejestracji obrazu
3. Charakteryzuje procesy: a) cyfrowej obróbki obrazu; b) chemicznej obróbki materiałów fotograficznych
Kryteria weryfikacji:
- identyfikuje etapy procesu cyfrowej obróbki obrazu
- opisuje metody cyfrowej obróbki obrazu
- identyfikuje etapy procesu chemicznej obróbki materiałów fotograficznych
- opisuje znaczenie roztworów chemicznych w procesie obróbki materiałów fotograficznych
4. Opisuje metody publikacji obrazu
Kryteria weryfikacji:
- klasyfikuje metody publikacji obrazu
- określa zasady przygotowania publikacji elektronicznej i drukowanej
- rozróżnia metody cyfrowego druku zdjęć
- określa zastosowanie technik druku cyfrowego
5. Charakteryzuje sprzęt i urządzenia stosowane podczas rejestracji obrazu
Kryteria weryfikacji:
- klasyfikuje sprzęt i urządzenia stosowane podczas rejestracji obrazu
- rozpoznaje aparaty fotograficzne
- wskazuje właściwości użytkowe obiektywów
- klasyfikuje źródła światła stosowane w fotografii
- rozpoznaje sprzęt i urządzenia do kopiowania obrazu
- wskazuje sprzęt i urządzenia do chemicznej obróbki materiałów fotograficznych
- rozpoznaje sprzęt i urządzenia do cyfrowej obróbki i publikacji obrazu
- rozpoznaje urządzenia do wydruku zdjęć
- określa przeznaczenie urządzeń pomiarowych stosowanych w fotografii
- rozpoznaje zestawy do kalibracji urządzeń stosowanych w fotografii
6. Rozróżnia materiały światłoczułe stosowane w fotografii
Kryteria weryfikacji:
- rozpoznaje rodzaje materiałów fotograficznych
- określa właściwości matryc fotograficznych
- określa właściwości użytkowe materiałów fotograficznych
7. Rozróżnia materiały eksploatacyjne do drukarek komputerowych
Kryteria weryfikacji:
- rozpoznaje materiały eksploatacyjne do wydruku zdjęć
- klasyfikuje materiały do drukowania
- wskazuje właściwości użytkowe materiałów do wydruku zdjęć
8. Rozpoznaje nośniki pamięci
Kryteria weryfikacji:
- klasyfikuje nośniki pamięci
- określa parametry użytkowe nośników pamięci
9. Posługuje się dokumentacją techniczną i technologiczną
Kryteria weryfikacji:
- odczytuje schematy oraz rysunki techniczne
- interpretuje oznaczenia umieszczone na sprzęcie i urządzeniach stosowanych w fotografii
- wymienia cechy urządzeń na podstawie umieszczonych oznaczeń
- interpretuje oznaczenia umieszczone na opakowaniach materiałów stosowanych w fotografii
- pozyskuje dane z norm i katalogów
- wykonuje szkice i schematy związane z realizacją zadań zawodowych
10. Rozpoznaje właściwe normy i procedury oceny zgodności podczas realizacji zadań zawodowych
Kryteria weryfikacji:
- wymienia cele normalizacji krajowej
- wyjaśnia, czym jest norma i wymienia cechy normy
- rozróżnia oznaczenie normy międzynarodowej, europejskiej i krajowej
- korzysta ze źródeł informacji dotyczących norm i procedur oceny zgodności
3. Przygotowywanie materiałów cyfrowych do wykonania projektów graficznych i multimedialnych
<Rozwiń zestaw>
Poszczególne efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
1. Pozyskuje materiały cyfrowe do wykonania projektów graficznych i multimedialnych
Kryteria weryfikacji:
- klasyfikuje materiały cyfrowe
- charakteryzuje parametry techniczne materiałów audio oraz wideo
- wyodrębnia pliki graficzne, audio oraz wideo
- wskazuje źródła pozyskiwania materiałów cyfrowych
- klasyfikuje rodzaje praw autorskich obejmujących materiały cyfrowe
- kataloguje materiały cyfrowe
2. Dobiera oprogramowanie do tworzenia elementów projektów multimedialnych
Kryteria weryfikacji:
- klasyfikuje programy graficzne
- dobiera narzędzia do wykonywania obiektów grafiki wektorowej
- dobiera narzędzia do wykonywania obiektów grafiki rastrowej
- dobiera narzędzia do nagrania materiałów filmowych
- dobiera narzędzia do nagrania dźwięku
3. Projektuje elementy grafiki rastrowej i obiekty grafiki wektorowej
Kryteria weryfikacji:
- wykonuje obiekty grafiki wektorowej
- tworzy elementy grafiki rastrowej
- edytuje teksty
- dokonuje konwersji pomiędzy formatami graficznymi
- tworzy obiekty interaktywne
- modyfikuje obiekty graficzne
- modyfikuje teksty
4. Projektuje animacje elementów grafiki rastrowej i obiektów grafiki wektorowej
Kryteria weryfikacji:
- dobiera techniki animacji optymalne dla projektu multimedialnego
- dobiera narzędzia do edycji obiektów animowanych
- wykonuje animacje obiektów grafiki rastrowej
- wykonuje animowane obiekty grafiki wektorowej
5. Dokonuje rejestracji materiałów audio i wideo: a) nagrywa dźwięk; b) nagrywa materiał wideo
Kryteria weryfikacji:
- rozróżnia urządzenia i programy stosowane do rejestracji dźwięku
- rejestruje materiały dźwiękowe
- rozróżnia urządzenia stosowane do rejestracji materiału wideo
- dobiera parametry rejestracji filmu zgodnie z przeznaczeniem
- rejestruje materiały wideo
6. Montuje materiały audio-wideo
Kryteria weryfikacji:
- dodaje efekty do materiału wideo
- dodaje efekty do plików audio
- rozróżnia techniki montażu filmu
- synchronizuje ścieżki audio i wideo
- tworzy klipy wideo
- zapisuje materiał audio, wideo i audio-wideo w odpowiednim formacie
4. Wykonywanie i publikacja projektów graficznych i multimedialnych
<Rozwiń zestaw>
Poszczególne efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
1. Stosuje system zarządzania barwą w procesie wykonywania i publikacji projektów multimedialnych
Kryteria weryfikacji:
- stosuje i koryguje profile barwne
- opisuje systemy zarządzania barwą stosowane w programach do wykonywania projektów graficznych i multimedialnych
2. Opracowuje layout projektu graficznego i multimedialnego
Kryteria weryfikacji:
- opisuje zasady kompozycji
- dobiera barwy do projektu graficznego i multimedialnego zgodnie z ich symboliką
- dobiera narzędzia do tworzenia kompozycji graficznej
- opracowuje graficznie elementy projektu graficznego i multimedialnego
3. Wykonuje projekty graficzne i multimedialne
Kryteria weryfikacji:
- rozróżnia programy do wykonywania projektów graficznych i multimedialnych
- wymienia parametry materiałów cyfrowych do wykonywania projektów graficznych i multimedialnych
- dobiera parametry materiałów cyfrowych do wykonania projektów graficznych i multimedialnych
- przygotowuje materiały graficzne w postaci wektorowej
- przygotowuje materiały graficzne w postaci rastrowej
- wykonuje projekty audio-wideo
- wykonuje multimedialny projekt internetowy
4. Ocenia wykonany projekt graficzny i multimedialny
Kryteria weryfikacji:
- ocenia poprawność kompozycji wykonanego projektu graficznego i multimedialnego
- ocenia zgodność wykonanego projektu graficznego i multimedialnego z założeniami
5. Publikuje projekty graficzne i multimedialne: a) przygotowuje projekty graficzne i multimedialne do publikacji; b) zamieszcza projekty graficzne i multimedialne w mediach cyfrowych; c) zarządza opublikowanymi projektami graficznymi i multimedialnymi
Kryteria weryfikacji:
- dostosowuje parametry projektów graficznych i multimedialnych do publikacji w mediach cyfrowych
- wykorzystuje programy do przygotowania internetowych projektów graficznych i multimedialnych
- wykorzystuje systemy zarządzania treścią do publikacji projektów graficznych i multimedialnych
- publikuje projekty graficzne i multimedialne w internecie
- przestrzega praw autorskich podczas publikacji projektów graficznych i multimedialnych
- aktualizuje opublikowane projekty graficzne i multimedialne
- archiwizuje opublikowane projekty graficzne i multimedialne
- sporządza kopie zapasowe wykonanych projektów graficznych i multimedialnych
5. Język obcy zawodowy
<Rozwiń zestaw>
Poszczególne efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
1. Posługuje się podstawowym zasobem środków językowych w języku obcym nowożytnym (ze szczególnym uwzględnieniem środków leksykalnych) umożliwiającym realizację czynności zawodowych w zakresie tematów związanych: a) ze stanowiskiem pracy i jego wyposażeniem; b) z głównymi technologiami stosowanymi w danym zawodzie; c) z dokumentacją związaną z danym zawodem; d) z usługami świadczonymi w danym zawodzie
Kryteria weryfikacji:
- rozpoznaje oraz stosuje środki językowe w języku obcym nowożytnym umożliwiające realizację czynności zawodowych w zakresie: a) czynności wykonywanych na stanowisku pracy, w tym związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa i higieny pracy; b) narzędzi, maszyn, urządzeń i materiałów koniecznych do realizacji czynności zawodowych; c) procesów i procedur związanych z realizacją zadań zawodowych; d) formularzy, specyfikacji oraz innych dokumentów związanych z wykonywaniem zadań zawodowych; e) świadczonych usług, w tym obsługi klienta
2. Rozumie proste wypowiedzi ustne artykułowane wyraźnie, w standardowej odmianie języka obcego nowożytnego, a także proste wypowiedzi pisemne w języku obcym nowożytnym, w zakresie umożliwiającym realizację zadań zawodowych: a) rozumie proste wypowiedzi ustne dotyczące czynności zawodowych (np. rozmowy, wiadomości, komunikaty, instrukcje lub filmy instruktażowe, prezentacje), artykułowane wyraźnie, w standardowej odmianie języka; b) rozumie proste wypowiedzi pisemne dotyczące czynności zawodowych (np. napisy, broszury, instrukcje obsługi, przewodniki, dokumentację zawodową)
Kryteria weryfikacji:
- określa główną myśl wypowiedzi lub tekstu lub fragmentu wypowiedzi lub tekstu
- znajduje w wypowiedzi lub tekście określone informacje
- rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu
- układa informacje w określonym porządku
3. Samodzielnie tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi ustne i pisemne w języku obcym nowożytnym, w zakresie umożliwiającym realizację zadań zawodowych: a) tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi ustne dotyczące czynności zawodowych (np. polecenie, komunikat, instrukcję); b) tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi pisemne dotyczące czynności zawodowych (np. komunikat, e-mail, instrukcję, wiadomość, CV, list motywacyjny, dokument związany z wykonywanym zawodem – według wzoru)
Kryteria weryfikacji:
- opisuje przedmioty, działania i zjawiska związane z czynnościami zawodowymi
- przedstawia sposób postępowania w różnych sytuacjach zawodowych (np. udziela instrukcji, wskazówek, określa zasady)
- wyraża i uzasadnia swoje stanowisko
- stosuje zasady konstruowania tekstów o różnym charakterze
- stosuje formalny lub nieformalny styl wypowiedzi adekwatnie do sytuacji
4. Uczestniczy w rozmowie w typowych sytuacjach związanych z realizacją zadań zawodowych – reaguje w języku obcym nowożytnym w sposób zrozumiały, adekwatnie do sytuacji komunikacyjnej, ustnie lub w formie prostego tekstu: a) reaguje ustnie (np. podczas rozmowy z innym pracownikiem, klientem, kontrahentem, w tym rozmowy telefonicznej) w typowych sytuacjach związanych z wykonywaniem czynności zawodowych; b) reaguje w formie prostego tekstu pisanego (np. wiadomość, formularz, e-mail, dokument związany z wykonywanym zawodem) w typowych sytuacjach związanych z wykonywaniem czynności zawodowych
Kryteria weryfikacji:
- rozpoczyna, prowadzi i kończy rozmowę
- uzyskuje i przekazuje informacje i wyjaśnienia
- wyraża swoje opinie i uzasadnia je, pyta o opinie, zgadza się lub nie zgadza z opiniami innych osób
- prowadzi proste negocjacje związane z czynnościami zawodowymi
- pyta o upodobania i intencje innych osób
- stosuje zwroty i formy grzecznościowe
- dostosowuje styl wypowiedzi do sytuacji
5. Zmienia formę przekazu ustnego lub pisemnego w języku obcym nowożytnym w typowych sytuacjach związanych z wykonywaniem czynności zawodowych
Kryteria weryfikacji:
- przekazuje w języku obcym nowożytnym informacje zawarte w materiałach wizualnych (np. wykresach, symbolach, piktogramach, schematach) oraz audiowizualnych (np. filmach instruktażowych)
- przekazuje w języku polskim informacje sformułowane w języku obcym nowożytnym
- przekazuje w języku obcym nowożytnym informacje sformułowane w języku polskim lub tym języku obcym nowożytnym
- przedstawia publicznie w języku obcym nowożytnym wcześniej opracowany materiał, np. prezentację
6. Wykorzystuje strategie służące doskonaleniu własnych umiejętności językowych oraz podnoszące świadomość językową: a) wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem; b) współdziała w grupie; c) korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym; d) stosuje strategie komunikacyjne i kompensacyjne
Kryteria weryfikacji:
- korzysta ze słownika dwujęzycznego i jednojęzycznego
- współdziała z innymi osobami, realizując zadania językowe
- korzysta z tekstów w języku obcym nowożytnym, również za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych
- identyfikuje słowa klucze, internacjonalizmy
- wykorzystuje kontekst (tam, gdzie to możliwe), aby w przybliżeniu określić znaczenie słowa
- upraszcza (jeżeli to konieczne) wypowiedź, zastępuje nieznane słowa innymi, wykorzystuje opis, środki niewerbalne
6. Kompetencje personalne i społeczne
<Rozwiń zestaw>
Poszczególne efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
1. Przestrzega zasad kultury i etyki zawodowej
Kryteria weryfikacji:
- wymienia uniwersalne zasady kultury i etyki
- stosuje zasady kultury osobistej i normy zachowania przyjęte w środowisku pracy
- stosuje zasady etykiety w codziennej komunikacji pisemnej i ustnej ze współpracownikami oraz klientami
- stosuje zasady etyki zawodowej
2. Wykazuje się kreatywnością i otwartością na zmiany
Kryteria weryfikacji:
- dokonuje analizy własnej kreatywności
- podejmuje inicjatywę w nietypowej sytuacji zawodowej
- stosuje zasady twórczego rozwiązywania problemów
- wyjaśnia znaczenie zmiany w życiu człowieka
3. Ponosi odpowiedzialność za podejmowane działania
Kryteria weryfikacji:
- wskazuje obszary odpowiedzialności prawnej za podejmowane działania
- analizuje przyczyny i skutki zachowań ryzykownych na stanowisku pracy
- ocenia przypadki naruszania norm i procedur postępowania na stanowisku pracy
4. Stosuje techniki radzenia sobie ze stresem
Kryteria weryfikacji:
- identyfikuje sytuacje wywołujące stres
- wskazuje najczęstsze przyczyny sytuacji stresowych w pracy zawodowej
- stosuje sposoby radzenia sobie z emocjami i stresem
- określa wpływ stresu na organizmu człowieka
5. Dąży do indywidualnego rozwoju zawodowego
Kryteria weryfikacji:
- charakteryzuje zestaw umiejętności i kompetencji niezbędnych w wybranym zawodzie
- analizuje własne kompetencje
- identyfikuje obszary wiedzy i umiejętności wymagające doskonalenia
- wykorzystuje różne źródła informacji w celu doskonalenia umiejętności zawodowych
7. Organizacja pracy małych zespołów
<Rozwiń zestaw>
Poszczególne efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
1. Planuje i organizuje pracę zespołu w celu wykonania przydzielonych zadań
Kryteria weryfikacji:
- przygotowuje zadania do realizacji przez zespół
- opracowuje harmonogram prac zespołu
- analizuje przydatność poszczególnych członków zespołu do wykonania zadania
- przydziela zadania członkom zespołu
2. Kieruje wykonaniem przydzielonych zadań
Kryteria weryfikacji:
- ustala zasady wzajemnej pomocy
- ustala kolejność wykonywania zadań
- monitoruje proces wykonywania zadań
- stosuje zasady motywacji członków zespołu
3. Ocenia jakość wykonania przydzielonych zadań
Kryteria weryfikacji:
- ocenia stopień realizacji zadań na poszczególnych etapach
- określa jakość wykonywania przydzielonych zadań
- udziela informacji zwrotnej w celu prawidłowego wykonania przydzielonych zadań
4. Wprowadza rozwiązania techniczne i organizacyjne wpływające na poprawę warunków i jakości pracy
Kryteria weryfikacji:
- dokonuje analizy rozwiązań stosowanych w organizacji warunków pracy
- wskazuje możliwości wprowadzenia rozwiązań technicznych w celu poprawy warunków i jakości pracy
- proponuje rozwiązania organizacyjne poprawiające warunki i jakość pracy
Instytucje certyfikujące i podmioty powiązane z kwalifikacją
# | Instytucje certyfikujące (IC) | Instytucje walidujące |
---|---|---|
1 |
Okręgowe Komisje Egzaminacyjne
|
|
2 |
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łomży
|
|
3 |
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Gdańsku
|
|
4 |
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Warszawie
|
|
5 |
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu
|
|
6 |
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łodzi
|
|
7 |
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna we Wrocławiu
|
|
8 |
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Jaworznie
|
|
9 |
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie
|
Minister właściwy dla kwalifikacji:
Minister Edukacji