
Kwalifikacja cząstkowa na poziomie 5 Polskiej Ramy Kwalifikacji i europejskich ram kwalifikacji
Nauczanie z wykorzystaniem narzędzi do nauczania zdalnego
Status:
włączona funkcjonująca
Rodzaj:
cząstkowa
Kategoria:
wolnorynkowe
Data włączenia do ZSK:
2021-05-19
Dokument potwierdzający nadanie kwalifikacji:
Certyfikat kwalifikacji wolnorynkowej
Krótka charakterystyka kwalifikacji
Osoba posiadająca kwalifikację "Nauczanie z wykorzystaniem narzędzi do nauczania zdalnego" wykorzystuje wiedzę i umiejętności z zakresu nauczania zdalnego do prowadzenia kursów na platformach do nauczania zdalnego. Dobiera i dostosowuje narzędzia platform do nauczania zdalnego do założonych celów dydaktycznych. Motywuje uczestników kursu do aktywności i weryfikuje ich wiedzę. Osoba posiadająca kwalifikację "Nauczanie z wykorzystaniem narzędzi do nauczania zdalnego" może znaleźć zatrudnienie m.in. w szkołach językowych, w centrach kształcenia dorosłych oraz w podmiotach prowadzących kursy.
Informacje o kwalifikacji
Grupy osób, które mogą być zainteresowane uzyskaniem kwalifikacji
Uzyskaniem kwalifikacji mogą być zainteresowane osoby zajmujące się edukacją, w tym m.in. lektorzy szkół językowych, nauczyciele szkół ponadpodstawowych i wykładowcy wyższych uczelni (jako narzędzie wspierające kompetencje akademickie) oraz wszystkie osoby zainteresowane kształceniem zdalnym. Kwalifikacja może być także przydatna nauczycielom szkół podstawowych.
Typowe możliwości wykorzystania kwalifikacji
Osoba posiadająca kwalifikację "Nauczanie z wykorzystaniem narzędzi do nauczania zdalnego" może wykorzystywać potwierdzone umiejętności m.in. na uczelniach wyższych, w szkołach językowych, w centrach kształcenia dorosłych, jak również w firmach i centrach szkoleniowych do prowadzenia kursów dla osób dorosłych.
Okres ważności dokumentu potwierdzającego nadanie kwalifikacji i warunki przedłużenia jego ważności
Ważny bezterminowo
Zapotrzebowanie na kwalifikację
Upowszechniony dostęp do Internetu oraz konieczność uczenia się przez całe życie i dostosowywania swoich kwalifikacji zawodowych do szybko zmieniającego się rynku pracy pociąga za sobą rosnącą rolę nauczania zdalnego, jako alternatywy dla tradycyjnych form nauki. W 2023 roku wartość globalnego rynku e-learningu przekroczy 240 mld dol. przy rocznej dynamice wynoszącej ok. 5% - wynika z raportu Docebo pt. "E-learning trends and forecast 2017-2021". Głównymi czynnikami wzrostu będą niższe koszty kształcenia w porównaniu do metod tradycyjnych i rosnąca elastyczność nauki zdalnej [1]. W ten trend wpisuje się kwalifikacja "Nauczanie z wykorzystaniem narzędzi do nauczania zdalnego. Jest ona skierowana zarówno do edukatorów w różnego typu placówkach edukacyjnych, jak i do przedsiębiorców, którzy chcieliby dzielić się swoją wiedzą oraz rozwijać w swoich firmach nauczanie zdalnego. Znaczenie dla rozpowszechnienia różnorodnych form nauczania zdalnego wiąże się z wdrażaniem polityki uczenia się przez całe życie. Dezaktualizująca się szybko wiedza oraz zapotrzebowanie na nowe umiejętności powoduje, że pracownicy muszą stale je doskonalić, aby utrzymać się na rynku pracy oraz być gotowym do zmiany w tym obszarze. Ten trend oraz rosnące wykorzystanie narzędzi platformy do nauczania zdalnego w nauczaniu powoduje, że wielu pracowników oraz pracodawców dostrzega korzyści, jakie płyną z uczenia się na odległość w podnoszeniu lub nabywaniu nowych kwalifikacji zawodowych [2]. Zapotrzebowanie na kwalifikację "Nauczanie z wykorzystaniem narzędzi do nauczania zdalnego" ma wyraźną tendencję wzrostową. Polski rynek szkoleń dynamicznie się rozwija, w miarę, jak Polska staje się częścią globalnego rynku pracy i usług, w tym usług edukacyjnych. Jak szybko wzrasta dynamika pracy na świecie i jak duże znaczenie ma korzystanie na co dzień z narzędzi do nauczania zdalnego, zostało zilustrowane w raporcie międzynarodowej firmy doradczej Kepios - według raportu "The evolution of digital, social and mobile 2012-2017" [3]. Analizy trendów i wnioski ekspertów zajmujących się bezpośrednio współpracą z rynkiem na płaszczyźnie wsparcia w tworzeniu narzędzi do nauczania zdalnego wskazują, że kursy internetowe, w różnych w swoich formatach, są już sprawdzoną metodą edukacji. Coraz chętniej sięgają po nie zarówno osoby, które chcą się czegoś nauczyć, jak i firmy szukające nowych programów rozwojowych dla pracowników. Rynek "edukacji online" ma urosnąć w 2025 roku do 331 miliardów dolarów [4]. Jako przykład rosnącego rynku usług związanych z profesjonalnym przygotowaniem i wdrażaniem kursów online lub kursów video można podać doświadczania studia CourseMakers, które tylko w 2018 roku stworzyło ponad 30 takich kursów. W kolejnych latach ten trend jest jeszcze silniejszy, tym bardziej, że do gry wkraczają nowi inwestorzy i najwięksi wydawcy [5]. Szerokie możliwości wykorzystania narzędzi uczenia na odległość dostrzega również branża szkoleniowa. Szkolenia na platformach do nauczania zdalnego można traktować jako narzędzie do uzupełniania, rozszerzania i pogłębiania szkoleń tradycyjnych. Tym znacząco zainteresowany jest rynek micro-, małych i średnich przedsiębiorstw, przede wszystkim ze względu na ograniczanie kosztów i poszerzanie kanałów dotarcia do klientów. Zastosowanie rozwiązań mieszanych polega na połączeniu szkoleń tradycyjnych z formami szkoleń na platformach do nauczania zdalnego. Szkolenia te mogą pomóc pracownikom w zdobyciu wiedzy teoretycznej, np. na temat technik sprzedaży, obsługi klienta, zastosowania produktów. Zdobytą wiedzę, można przećwiczyć następnie w klasie, stosując: ćwiczenia, odgrywanie ról, warsztaty, dyskusje z trenerem itp. E-learning jest także doskonałym narzędziem uzupełniającym, służącym do zwiększenia efektywności szkoleń oraz zmniejszenia kosztów, wynikających z prowadzenia szkoleń tradycyjnych [6]. Reasumując, można prognozować wysokie zapotrzebowanie na kwalifikację "Nauczanie z wykorzystaniem narzędzi do nauczania zdalnego" ze względu na dynamiczny rozwój gospodarki opartej na wiedzy, przede wszystkim o masowe źródła informacji, jakim jest m.in. Internet. Duże znaczenie odgrywa również usamodzielnianie się rynku nauczania zdalnego i twórców (autorów) działających na nim. Ich aktywność i oczekiwania związane z dostępem do rzetelnych sposobów potwierdzania ich kompetencji wskazują na potrzebę wprowadzenia takiej kwalifikacji do ZSK. Ponadto coraz lepsze wykształcenie populacji, jak i zmiany na rynku pracy pociągają za sobą konieczność ciągłej edukacji na różnych etapach życia, co będzie skutkowało coraz większym wykorzystaniem środowiska nauczania zdalnego do podnoszenia kompetencji. Istotne argumenty przemawiające za zapotrzebowaniem na tą kwalifikację pojawiły się w związku z sytuacją powszechnego wprowadzenia obowiązku nauczania zdalnego w trakcie pandemii COVID-19 w 2020 roku. Zarówno doniesienia publicystyczne, jak i pierwsze analizy i próby podsumowań przedstawiane przez ekspertów zajmujących się nauczaniem zdalnym wskazały na kluczowe znaczenie kompetencji osób prowadzących kształcenie zdalne [7]. W związku z tym zapotrzebowanie na osoby posiadające tą kwalifikację będzie wzrastać.
[1] https://eclass.teicrete.gr/modules/document/file.php/TP271/Additional%20material/docebo-elearning-trends-report-2017.pdf (dostęp z dnia 14 kwietnia 2019);
[2] Raport GUS (2017) Kształcenie dorosłych w 2016 roku; https://stat.gov.pl/files/gfx/portalinformacyjny/pl/defaultaktualnosci/5488/14/1/1/ksztalcenie_doroslych_w_2016.pdf (dostęp 8 stycznia 2019);
[ 3] Raport Kepios (2017) The Evolution of Digital, Social & Mobile: 2012 to 2017; https://kepios.com/blog/2017/2/26/the-incredible-growth-of-digital (dostęp z dnia 8 stycznia 2019);
[4] https://www.forbes.com/sites/forbestechcouncil/2018/07/25/the-next-revolution-in-global-elearning/#608f8ab87c25 (dostęp 14 kwietnia 2019);
[5] Bartek Rycharski Założyciel Studia CourseMakers 2019 "Jak Tworzyć i sprzedawać kursy online". https://www.coursemakers.pl/courses/poradnik/lessons (dostęp 14 kwietnia 2019);
[6] Jacek Bartkowiak E-learning - realia i perspektywy https://www.szkolenia.com.pl/index/artykul/135 (dostęp14 kwietnia 2019);
[7] Pyżalski, J. (red.) (2020). Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele, Warszawa: EduAkcja.
[1] https://eclass.teicrete.gr/modules/document/file.php/TP271/Additional%20material/docebo-elearning-trends-report-2017.pdf (dostęp z dnia 14 kwietnia 2019);
[2] Raport GUS (2017) Kształcenie dorosłych w 2016 roku; https://stat.gov.pl/files/gfx/portalinformacyjny/pl/defaultaktualnosci/5488/14/1/1/ksztalcenie_doroslych_w_2016.pdf (dostęp 8 stycznia 2019);
[ 3] Raport Kepios (2017) The Evolution of Digital, Social & Mobile: 2012 to 2017; https://kepios.com/blog/2017/2/26/the-incredible-growth-of-digital (dostęp z dnia 8 stycznia 2019);
[4] https://www.forbes.com/sites/forbestechcouncil/2018/07/25/the-next-revolution-in-global-elearning/#608f8ab87c25 (dostęp 14 kwietnia 2019);
[5] Bartek Rycharski Założyciel Studia CourseMakers 2019 "Jak Tworzyć i sprzedawać kursy online". https://www.coursemakers.pl/courses/poradnik/lessons (dostęp 14 kwietnia 2019);
[6] Jacek Bartkowiak E-learning - realia i perspektywy https://www.szkolenia.com.pl/index/artykul/135 (dostęp14 kwietnia 2019);
[7] Pyżalski, J. (red.) (2020). Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele, Warszawa: EduAkcja.
Odniesienie do kwalifikacji o zbliżonym charakterze oraz wskazanie kwalifikacji ujętych w ZRK zawierających wspólne zestawy efektów uczenia się
Brak kwalifikacji o zbliżonym charakterze
Wymagania dotyczące walidacji i podmiotów przeprowadzających walidację
1. Etap weryfikacji.
1.1 Zestawy efektów uczenia się są sprawdzane za pomocą następujących metod: wywiad swobodny - rozmowa z komisją walidacyjną (Zestaw 1) oraz obserwacja w warunkach symulowanych (symulacja), w trakcie której kandydat będzie wykonywał zadania na platformie do nauczania zdalnego w czasie rzeczywistym w obecności komisji walidacyjnej (Zestaw 2 i 3).
1.2 Zasoby kadrowe:
Weryfikację efektów uczenia się prowadzi komisja walidacyjna składająca się z co najmniej 3 członków. Każdy z członków komisji walidacyjnej musi posiadać dyplom magistra oraz udokumentowane co najmniej 18-miesięczne doświadczenie w pracy polegającej na wykorzystywaniu narzędzi do nauczania zdalnego lub 18-miesięczne doświadczenie w pracy przy obsłudze kursów prowadzonych zdalnie. Ponadto, co najmniej jedna osoba wchodząca w skład komisji walidacyjnej powinna posiadać udokumentowane doświadczenie w weryfikacji efektów uczenia się (egzaminowanie/ocenianie).
1.3 Sposób organizacji walidacji oraz warunki organizacyjne.
Instytucja certyfikująca musi zapewnić komputer z aktualnym oprogramowaniem oraz z dostępem do Internetu i narzędzi online, np. Moodle w wersji nie starszej niż wersja 3.3., Google Classroom, Microsoft Teams. Walidacja może być w całości lub w części prowadzona zdalnie (online), pod warunkiem stosowania przez instytucję certyfikującą narzędzi online zapewniających wiarygodne sprawdzenie, czy osoba ubiegająca się o nadanie kwalifikacji rynkowej osiągnęła wyodrębnioną część lub całość efektów uczenia się. Narzędzia i metody stosowane w walidacji zdalnej powinny w szczególności umożliwiać identyfikację osoby przystępującej do walidacji, samodzielność pracy tej osoby i zabezpieczenie przebiegu walidacji przed ingerencją osób trzecich.
2. Etapy identyfikowania i dokumentowania:
Nie określa się wymagań w odniesieniu do tych etapów.
1.1 Zestawy efektów uczenia się są sprawdzane za pomocą następujących metod: wywiad swobodny - rozmowa z komisją walidacyjną (Zestaw 1) oraz obserwacja w warunkach symulowanych (symulacja), w trakcie której kandydat będzie wykonywał zadania na platformie do nauczania zdalnego w czasie rzeczywistym w obecności komisji walidacyjnej (Zestaw 2 i 3).
1.2 Zasoby kadrowe:
Weryfikację efektów uczenia się prowadzi komisja walidacyjna składająca się z co najmniej 3 członków. Każdy z członków komisji walidacyjnej musi posiadać dyplom magistra oraz udokumentowane co najmniej 18-miesięczne doświadczenie w pracy polegającej na wykorzystywaniu narzędzi do nauczania zdalnego lub 18-miesięczne doświadczenie w pracy przy obsłudze kursów prowadzonych zdalnie. Ponadto, co najmniej jedna osoba wchodząca w skład komisji walidacyjnej powinna posiadać udokumentowane doświadczenie w weryfikacji efektów uczenia się (egzaminowanie/ocenianie).
1.3 Sposób organizacji walidacji oraz warunki organizacyjne.
Instytucja certyfikująca musi zapewnić komputer z aktualnym oprogramowaniem oraz z dostępem do Internetu i narzędzi online, np. Moodle w wersji nie starszej niż wersja 3.3., Google Classroom, Microsoft Teams. Walidacja może być w całości lub w części prowadzona zdalnie (online), pod warunkiem stosowania przez instytucję certyfikującą narzędzi online zapewniających wiarygodne sprawdzenie, czy osoba ubiegająca się o nadanie kwalifikacji rynkowej osiągnęła wyodrębnioną część lub całość efektów uczenia się. Narzędzia i metody stosowane w walidacji zdalnej powinny w szczególności umożliwiać identyfikację osoby przystępującej do walidacji, samodzielność pracy tej osoby i zabezpieczenie przebiegu walidacji przed ingerencją osób trzecich.
2. Etapy identyfikowania i dokumentowania:
Nie określa się wymagań w odniesieniu do tych etapów.
Informacje dodatkowe
Podstawa prawna włączenia kwalifikacji do ZSK
Na podstawie Obwieszczenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 2021-05-11 r. w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowej >Nauczanie z wykorzystaniem narzędzi do nauczania zdalnego< do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (Monitor Polski z dnia 2021-05-19 r., poz. 474)
Data rozpoczęcia funkcjonowania kwalifikacji w ZSK
2022-12-21
Orientacyjny nakład pracy potrzebny do uzyskania kwalifikacji (w godzinach)
350
Termin dokonywania przeglądu kwalifikacji
Nie rzadziej niż raz na 10 lat
Termin następnego przeglądu kwalifikacji
2031-05-19
Kod dziedziny kształcenia
149 - Pozostałe dziedziny związane z kształceniem
Kod PKD (wg klasyfikacji 2007)
85.59.B - Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane
Kod ISCED
0111 - Kształcenie
Kod kwalifikacji (do 2020 roku)
5C142100024
Kod kwalifikacji (od 2020 roku)
13883
Streszczenie opinii uzyskanych podczas konsultacji projektu kwalifikacji
Wniosek został poddany konsultacjom środowiskowym. Stanowisko w sprawie wniosku przysłało sześć podmiotów (Centrum Kompetencji Cyfrowych Uniwersytetu Warszawskiego, Fundacja Digital Creators, Komisja Kształcenia Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich, Zespół Boloński Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Edukacja Online.pl). Zdecydowana większość podmiotów widzi potrzebę włączenia do ZSK kalifikacji, ale część zgłoszonych uwag wskazywała na konieczność zmian w jej opisie. Uwagi dotyczyły przede wszystkim zmiany nazwy, katalogu adresatów kwalifikacji, możliwości jej wykorzystania oraz wymagań dotyczących walidacji. Opinie uzyskane od specjalistów nie wyrażały wątpliwości dotyczących społeczno-gospodarczej potrzeby włączenia do ZSK tej kwalifikacji, wskazując m.in., że jest ona pożądaną kwalifikacją odpowiadającą na potrzeby rozwijającego się rynku edukacyjnego i uczenia się przez całe życie. Wnioskodawca w odpowiedzi na negatywną opinię jednego ze specjalistów wyjaśnił, iż ww. kwalifikacja stanowi uzupełnienie do złożonej kwalifikacji Projektowanie procesów dydaktycznych w kształceniu zdalnym.
Efekty uczenia się
Syntetyczna charakterystyka efektów uczenia się
Osoba posiadająca kwalifikację wykorzystuje wiedzę na temat specyfiki nauczania zdalnego do samodzielnego planowania i realizacji kursów spełniających założone cele dydaktyczne - zarówno na poziomie właściwego zaplanowania kursu, efektywnego wykorzystania dostępnych na platformie do nauczania zdalnego składowych i narzędzi do tworzenia kursów, jak i prawidłowego zarządzania kursem. Osoba ta komunikuje się z uczestnikami kursu, motywuje ich do aktywności i sprawdza poziom opanowania poszczególnych treści.
Zestawy efektów uczenia się
1. Posługiwanie się wiedzą dotyczącą nauczania zdalnego
<Rozwiń zestaw>
Poszczególne efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
1. Charakteryzuje nauczanie zdalne
Kryteria weryfikacji:
- omawia specyfikę nauczania zdalnego
- wskazuje różnice pomiędzy zajęciami zdalnymi a zajęciami w klasie face-to-face
- omawia korzyści i ograniczenia płynące z prowadzenia nauczania zdalnego
- omawia trudności towarzyszące pracy zdalnej oraz sposoby radzenia sobie z nimi
- omawia różnorodne środki prowadzenia nauczania zdalnego, np. webinaria, wideo, forum, ćwiczenia interaktywne, screencast, ankieta itd.
- omawia aktualne tendencje w nauczaniu zdalnym, np. microlearning, personalizacja, atomizacja oraz fabularyzacja wiedzy
- omawia narzędzia platform do nauczania zdalnego
- omawia kwestię praw autorskich w kontekście wykorzystania zasobów elektronicznych, w tym zasobów dostępnych w oparciu o tzw. wolne licencje, (tj. licencje zezwalające na nieograniczone, nieodpłatne i niewyłączne korzystanie z dzieła w oryginale i w opracowaniu), np. licencje Creative Commons
- omawia społeczny kontekst sieci Internet, w tym procesy zachodzące w grupach pracujących zdalnie, konsekwencje anonimowości, procesy komunikacji synchronicznej i asynchronicznej
2. Planuje realizację celów dydaktycznych przy pomocy narzędzi do nauczania zdalnego
Kryteria weryfikacji:
- charakteryzuje co najmniej dwa cele dydaktyczne z poniższej listy: uaktywnienie wcześniejszej wiedzy, pobudzenie uwagi, dostarczenie informacji zwrotnej, wprowadzenie nowego materiału, przetwarzanie informacji na poziomie głębokim, stworzenie warunków do zapamiętania
- charakteryzuje założenia kursu, (wynikające np. z podstawy programowej lub programu kształcenia) i wskazuje, w jaki sposób zostaną one zrealizowane przy użyciu narzędzi do nauczania zdalnego
- opisuje sposób realizacji wybranych celów dydaktycznych na platformie do nauczania zdalnego, w tym dostosowanie narzędzi platformy do danego celu
- omawia narzędzia platformy do nauczania zdalnego służące do prezentacji wiedzy i rozwoju umiejętności
- omawia narzędzia platformy do nauczania zdalnego służące do sprawdzania wiedzy i oceniania umiejętności
3. Charakteryzuje sposoby aktywizacji uczestników kursu
Kryteria weryfikacji:
- omawia metody pracy indywidualnej i zespołowej w kontekście nauczania zdalnego
- omawia wykorzystanie narzędzi pracy indywidualnej i zespołowej do aktywizacji uczestników kursu, (np. dyskusja na forum, metoda projektu)
- omawia metody budowania poczucia przynależności do grupy na przykładzie osób uczestniczących w kursie
2. Planowanie i realizacja pracy indywidualnej uczestnika kursu
<Rozwiń zestaw>
Poszczególne efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
1. Realizuje cele dydaktyczne z wykorzystaniem narzędzi do pracy indywidualnej uczestnika kursu
Kryteria weryfikacji:
- omawia możliwość wykorzystania narzędzi platformy do nauczania zdalnego do pracy indywidualnej uczestnika kursu, np.: interaktywne ćwiczenia, słownik, zasoby wideo, zasoby audio, odwołania do treści znajdujących się poza platformą
- dobiera narzędzia pracy indywidualnej do poszczególnych celów dydaktycznych, np. zaktywizowanie uczestników kursu, zaangażowanie ich uwagi, prezentacja nowych treści, powtórka materiału, dostarczenie informacji zwrotnej, przetwarzanie informacji na poziomie głębokim
- zamieszcza w składowych kursu materiały pomocnicze, np. spis literatury przedmiotu, infografiki, materiały wideo
- wykorzystuje narzędzia platformy do nauczania zdalnego przeznaczone do pracy własnej uczestnika kursu, planuje sposób przekazania informacji zwrotnej o postępach danego uczestnika kursu
2. Ocenia wiedzę oraz umiejętności uczestników kursu, wykorzystując narzędzia platformy do nauczania zdalnego
Kryteria weryfikacji:
- dobiera narzędzia do sprawdzania wiedzy i umiejętności uczestników kursu; bierze pod uwagę m.in: rodzaj sprawdzanej wiedzy i umiejętności, charakterystykę uczestników kursu, cele kursu
- wykorzystuje narzędzia platformy do nauczania zdalnego do walidacji wiedzy uczestników kursu
3. Zarządza kursem
Kryteria weryfikacji:
- wstawia składowe kursu i definiuje ich ustawienia
- definiuje i ustawia punktację poszczególnych narzędzi kursu
- ustawia klucz dostępu i czas dostępu do kursu
- ustawia czas dostępu do poszczególnych tematów oraz poszczególnych narzędzi i składowych kursu
- określa i ustawia liczbę podejść uczestnika kursu oraz limit czasowy dostępu do narzędzi platformy do nauczania zdalnego dla danego uczestnika kursu
3. Planowanie i realizacja pracy zespołowej i komunikacji w ramach kursu
<Rozwiń zestaw>
Poszczególne efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
1. Organizuje oraz wdraża komunikację na platformie do nauczania zdalnego
Kryteria weryfikacji:
- komunikuje uczestnikom kursu cel, strukturę i warunki zaliczenia kursu
- ustala warunki i zasady komunikacji (np. z zastosowaniem kontraktu z uczestnikiem kursu)
- przedstawia uczestnikom kursu kryteria oceny poszczególnych aktywności w ramach kursu
- przedstawia uczestnikom kursu datę rozpoczęcia i zakończenia kursu oraz harmonogram kursu
- omawia sposoby zapobiegania oraz rozwiązywania problemów zaistniałych w grupie uczestników kursu
2. Planuje i wdraża zadania grupowe
Kryteria weryfikacji:
- planuje zadania grupowe służące realizacji poszczególnych celów dydaktycznych
- dobiera narzędzia platformy do nauczania zdalnego do realizacji pracy grupowej
- stosuje odpowiednie ustawienia narzędzi platformy do nauczania zdalnego służące pracy grupowej, np. podział na grupy, podgrupy, grupy widzące się wzajemnie, grupy wzajemnie dla siebie niewidoczne
- stosuje odpowiednie do zadań sposoby oceniania
- podsumowuje pracę grupową i przekazuje uczestnikom kursu informację zwrotną
Instytucje certyfikujące i podmioty powiązane z kwalifikacją
# | Instytucje certyfikujące (IC) | Instytucje walidujące |
---|---|---|
1 |
Uniwersytet SWPS
|
Wnioskodawca:
Uniwersytet SWPS
Minister właściwy dla kwalifikacji:
Minister Edukacji