Kwalifikacja cząstkowa na poziomie 6 Polskiej Ramy Kwalifikacji i europejskich ram kwalifikacji
Status:
włączona funkcjonująca
Rodzaj:
cząstkowa
Kategoria:
studia podyplomowe
Data włączenia do ZSK:
2024-06-27
Dokument potwierdzający nadanie kwalifikacji:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych

Podstawowe informacje o kwalifikacji

Studia podyplomowe "Project Manager" to kierunek, który przygotowany został z myślą o osobach, które na co dzień zajmują się przygotowywaniem i zarządzaniem projektami różnego typu w przedsiębiorstwach z różnych branż. Studia na tym kierunku pozwolą na przygotowanie się do codziennych wyzwań w zespole projektowym oraz wyposażą słuchaczy w praktyczne narzędzia, które będą mogli wykorzystać w swojej pracy. Celem studiów podyplomowych na kierunku Project Manager jest zapoznanie słuchaczy z szerokim zagadnieniem, jakim jest zarządzanie projektami. Słuchacze dowiedzą się, jak krok po kroku przygotowywać i zarządzać projektami w organizacjach. Zostanie przekazana im specjalistyczna wiedza z tego zakresu, która pozwoli odnaleźć się w różnych środowiskach wykorzystujących podejście projektowe.
Program skierowany jest do:
- osób, które pracują lub chcą pracować w środowisku biznesowym, zwłaszcza na stanowiskach menedżerskich (niższego, średniego i wyższego stopnia) lub związanych z zarządzaniem projektami,
- osób prowadzących własną działalność/firmę lub planują jej założenie,
- osób, które rozwijają swoją karierę w firmach, organizacjach i instytucjach prowadzących działalność projektową,
- osób już pracujących, jak i tych, którzy dopiero rozpoczynają lub planują swoją karierę zawodową w obszarze biznesu i zarządzania,
- osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę o tematykę związaną z zarządzaniem projektami.

Informacje o kwalifikacji

W razie potrzeby warunki, jakie musi spełniać osoba przystępująca do walidacji

Studia podyplomowe skierowane są do osób, które uzyskały już wykształcenie wyższe - minimum na poziomie licencjata, inżyniera (I stopień) lub magistra (II stopień).

Informacje dodatkowe

Podstawa prawna włączenia kwalifikacji do ZSK
Uchwała Senatu nr 11/2024 Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu - Akademii Nauk Stosowanych z dnia 27 czerwca 2024 r. w sprawie włączenia kwalifikacji do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (ZSK)
Data rozpoczęcia funkcjonowania kwalifikacji w ZSK
2024-06-27
Liczba punktów ECTS
30
Czas trwania studiów - liczba semestrów
2
Kod PKD (wg klasyfikacji 2007)
70.2 - Doradztwo związane z zarządzaniem
Zawody i specjalności, z którymi powiązana jest kwalifikacja (wg Klasyfikacji Zawodów i Specjalności)
121904 - Kierownik projektu
Kod ISCED
0413 - Zarządzanie i administracja
Kod kwalifikacji (od 2020 roku)
14119

Efekty uczenia się

Syntetyczna charakterystyka efektów uczenia się

Absolwent studiów podyplomowych na kierunku "Project Manager" jest zapoznany z całokształtem problematyki zarządzania projektami. Pozyskana wiedza posiada praktyczną użyteczność możliwą do wykorzystania w praktyce gospodarczej. Jest gotowy/gotowa do prowadzenia projektów zgodnie z dobrymi praktykami zarządzania oraz z metodykami zarządzania projektami.
Absolwent studiów podyplomowych "Project Manager" charakteryzuje się następującymi kompetencjami:
1. w zakresie wiedzy - ma zaawansowaną znajomość wiedzy z zakresu kompetencji menedżerskich niezbędnych do skutecznego i efektywnego zarządzania projektami organizacji oraz wiedzy dotyczącej budowania i rozwijania zespołu projektowego;
2. w zakresie umiejętności - skutecznie planuje projekt z uwzględnieniem zróżnicowanych oczekiwań interesariuszy oraz opracowuje i wdraża założenia projektu, tworzy zespół projektowy oraz skutecznie i efektywnie zarządza projektem;
3. w zakresie kompetencji społecznych - potwierdzają gotowość absolwenta do ustawicznego rozwijania swoich kompetencji komunikacyjnych, przestrzegania zasad etycznych, norm społecznych i kulturowych w kontaktach interpersonalnych oraz odpowiedzialnego pełnienia roli Project Managera.
<Rozwiń wszystko>

Zestawy efektów uczenia się

1. Inicjowanie i planowanie projektu

<Rozwiń zestaw>
Poszczególne efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
1. Zna w zaawansowanym stopniu pojęcia i aspekty związane z zarządzaniem projektami
Kryteria weryfikacji:
  1. rozumie zasady zarządzania projektami
  2. wie w jaki sposób inicjować projekt
  3. definiuje poszczególne etapy zarządzania projektami
  4. zna narzędzia planowania projektów
2. Wie jak budżetować projekt
Kryteria weryfikacji:
  1. zna elementy niezbędne do stworzenia kosztorysu projektu
  2. rozumie zasady montażu finansowego projektu
  3. definiuje potencjalne źródła informacji niezbędne w procesie budżetowania projektu
  4. zna podstawy analizy finansowej niezbędne do optymalnego procesu budżetowania przedsięwzięć
3. Świadomie wykorzystuje poszczególne narzędzia planowania projektu
Kryteria weryfikacji:
  1. posługuje się właściwymi technikami i narzędziami inicjowania
  2. posługuje się właściwymi technikami i narzędziami planowania zakresu, czasu i kosztów projektów
  3. analizuje wymagania biznesowe projektowe i produktowe w projekcie
  4. planuje narzędzia do zarządzania jakością projektu
4. Szacuje ryzyko projektowe i nim zarządza
Kryteria weryfikacji:
  1. analizuje czynniki ryzyka wykorzystując dostępne źródła informacji
  2. szacuje wielkość i prawdopodobieństwo wystąpienia ryzyka
  3. planuje strategie reakcji na ryzyko
5. Skutecznie wykorzystuje i rozwija kompetencje interpersonalne niezbędne w zarządzaniu projektami
Kryteria weryfikacji:
  1. przekazuje jasne i zrozumiałe komunikaty w trakcie inicjowania i planowania projektu
  2. szanuje godność osobistą odbiorców komunikacji
  3. uwzględnia oczekiwania różnych ról i interesariuszy w procesie planowania projektu
  4. taktownie reaguje na niewłaściwe postawy pracowników

2. Wdrażanie i monitorowanie projektu

<Rozwiń zestaw>
Poszczególne efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
1. Rozróżnia metodyki zarządzania projektami
Kryteria weryfikacji:
  1. podaje przykłady metodyk zarządzania projektami
  2. wskazuje różnice pomiędzy poszczególnymi metodykami
  3. wskazuje przesłanki wdrożenia poszczególnych metodyk zarządzania projektami
  4. definiuje poszczególne elementy metodyk zarządzania projektami
2. Zarządza projektami
Kryteria weryfikacji:
  1. wykorzystuje narzędzia planowania do realizacji projektów i dokumentowania realizacji projektu
  2. organizuje prace i wyznacza priorytety w realizowanych działaniach
  3. monitoruje realizację projektu i wdraża zmiany związane z odchyleniami projektu od planu
  4. wdraża narzędzia związane z zarządzaniem jakością projektu
  5. współpracuje z interesariuszami projektu
  6. wykorzystuje synergie wynikającą z portfela projektowego i programów
  7. wdraża procesy zamykania projektu
3. Analizuje opłacalność finansową projektów, techniki budżetowania i kształt budżetu projektu
Kryteria weryfikacji:
  1. zarządza budżetem projektu
  2. analizuje opłacalność projektu
  3. analizuje poziomy wypracowanych wartości i odchylenia od planu
  4. optymalizuje przepływy finansowe w ramach projektu
4. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się, podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych. Ma umiejętność samokształcenia się.
Kryteria weryfikacji:
  1. prezentuje etyczną postawę w trakcie projektowania i wdrażania zmian
  2. dostosowuje zarządzanie projektami do bieżących trendów i wyzwań projektowych
  3. na bieżąco aktualizuje swoją wiedzę i wykorzystuje ją w praktyce

3. Zarządzanie zespołem projektowym i komunikacja z interesariuszami

<Rozwiń zestaw>
Poszczególne efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
1. Rozumie proces zarządzania projektami, z uwzględnieniem zarządzania zmianą projektową
Kryteria weryfikacji:
  1. definiuje niezbędne zasoby projektowe na poszczególnych etapach zarządzania projektem
  2. wskazuje główne wyzwania projektowe
  3. rozumie konieczność wdrażania zmiany w projekcie i odpowiedni sposób jej komunikacji
  4. zna etapy wprowadzania zmiany projektowej
2. Wykorzystuje w praktyce wiedzę z zakresu zarządzania zespołem projektowym - planuje, organizuje pracę, motywuje i kontroluje członków zespołu projektowego
Kryteria weryfikacji:
  1. dostosowuje zadania projektowe do ról projektowych
  2. dobiera zespół projektowy pod kątem kompetencji, doświadczenia i wyzwań projektowych
  3. wdraża narzędzia monitoringu realizowanych działań i kontroluje postęp projektowy
  4. dostosowuje narzędzia motywacji do poszczególnych członków zespołu projektowego oraz ich wyzwań, kompetencji i oczekiwań
  5. planuje rozwój zespołu projektowego
3. Przyjmuje różne role w zespole
Kryteria weryfikacji:
  1. dostosowuje sposób komunikacji w zależności od przyjętej roli w zespole
  2. zachowuje normy komunikacyjne dostosowane do hierarchii organizacyjnej
  3. taktownie reaguje na niewłaściwe postawy członków zespołu projektowego
  4. wspiera innych członków zespołu projektowego w przezwyciężaniu trudności projektowych
4. Potrafi prezentować zakres projektu w sposób zrozumiały dla różnych grup interesariuszy z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
Kryteria weryfikacji:
  1. reprezentuje zespół projektowy na zewnątrz prezentując projekt
  2. dostosowuje sposób komunikacji do interesariuszy o różnych potrzebach
  3. uwzględnia różne perspektywy i oczekiwania w procesie zarządzania projektami
  4. prowadzi dyskusje nad jakością projektu i w odpowiedni sposób argumentuje swoje decyzje

Instytucje certyfikujące i podmioty powiązane z kwalifikacją

# Instytucje certyfikujące (IC) Instytucje walidujące
1
Zachodniopomorska Szkoła Biznesu - Akademia Nauk Stosowanych

Instytucja, która włączyła kwalifikację do ZSK

Zachodniopomorska Szkoła Biznesu - Akademia Nauk Stosowanych

LOKALIZACJA INSTYTUCJI CERTYFIKUJĄCYCH I WALIDUJĄCYCH