Kwalifikacja pełna na poziomie 7 Polskiej Ramy Kwalifikacji i europejskich ram kwalifikacji
Status:
włączona funkcjonująca
Rodzaj:
pełna
Kategoria:
studia wyższe
Poziom studiów
II stopnia
Dokument potwierdzający nadanie kwalifikacji:
Dyplom

Krótka charakterystyka kwalifikacji

Absolwent ma pogłębioną wiedzę i rozwinięte praktyczne umiejętności dziennikarskie do pracy w mediach (radio, tv, prasa, portale internetowe), agencjach PR i reklamy. Posiada także przygotowanie do badań mediów. Wykazuje znajomość społecznych, politycznych, ekonomicznych, prawnych uwarunkowań funkcjonowania mediów. Posiada wiedzę dotyczącą komunikacji międzynarodowej i międzykulturowej. Rozumie społeczną rolę mediów lokalnych. Dysponuje wiedzą z zakresu marketingu, promocji, kampanii społecznych. Zna różnorodne aspekty psychologii mediów. Posługuje się językiem angielskim z uwzględnieniem terminologii z zakresu dziennikarstwa i komunikacji społecznej. W zależności od dokonanego indywidualnie wyboru reprezentuje kompetencje dziennikarskie z zakresu prasy, radia, telewizji lub filmu. Zna techniki creative writing oraz potrafi je zastosować w tworzeniu materiałów medialnych i promocyjnych. Zna specyfikę dziennikarstwa mobilnego. Jest przygotowany do prowadzenia badań przekazów medialnych i publiczności mediów. Absolwenta wyróżnia kreatywność zawodowa, wrażliwość estetyczna oraz etyczny i profesjonalny styl pracy. Absolwent jest przygotowany do pracy jako dziennikarz w prasie, radiu, telewizji, w portalach internetowych, mediach społecznościowych i obywatelskich, agencjach informacyjnych. Kompetencje w zakresie PR i reklamy pozwalają na zatrudnienie w domach mediowych, agencjach reklamowych, agendach eventowych, biurach prasowych oraz działach informacji, promocji i marketingu firm, instytucji rządowych i samorządowych, organizacji społecznych. Kwalifikacja umożliwia także funkcjonowanie jako specjalista w zakresie tworzenia i zarządzania portalami internetowymi, komunikacji z klientem za pośrednictwem mediów społecznościowych oraz jako doradca/konsultant ds. mediów, komunikacji, wizerunku w instytucjach kultury, nauki, edukacji, w instytucjach politycznych (np. biurach poselskich, sztabach wyborczych), administracji publicznej, a także w projektach biznesowych. Absolwent ma kompetencje do pracy jako badacz mediów i komunikacji.

Informacje o kwalifikacji

Informacje o kierunku studiów

Status studiów
Prowadzone
Tytuł zawodowy / Stopień
Magister lub inny równorzędny
Profil studiów
Ogólnoakademicki
Forma prowadzenia studiów
Studia stacjonarne
Język kształcenia
język polski
Dodatkowe informacje na temat kwalifikacji
Uzyskanie tytułu magistra dziennikarstwa i komunikacji społecznej uprawnia do podjęcia studiów na poziomie 8 ERK i studiów podyplomowych.

Informacje dodatkowe

Liczba punktów ECTS
120
Czas trwania studiów - liczba semestrów
4
Kod ISCED
0321 - Dziennikarstwo
Kod kwalifikacji (od 2020 roku)
27734

Instytucje certyfikujące i podmioty powiązane z kwalifikacją

# Instytucje certyfikujące (IC) Instytucje walidujące
1
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
Lista

LOKALIZACJA INSTYTUCJI CERTYFIKUJĄCYCH I WALIDUJĄCYCH