Sztuczna inteligencja (AI) jako megatrend kształtujący edukację

Okładka publikacji Sztuczna inteligencja (AI) jako megatrend kształtujący edukację

Prezentowana monografia koncentruje uwagę Czytelnika na szansach, zagrożeniach i wyzwaniach, jakie niesie ze sobą wykorzystanie sztucznej inteligencji w szeroko rozumianej edukacji.

Autorzy umiejętnie przedstawili swoje rozważania, zamieszczając je w ramach czterech obszernych części tematycznych, które zatytułowano „Społeczeństwo i państwo”, „Edukacja”, „Przemysł” i „Usługi”.

Uporządkowanie rozważań w sekcje sygnalizuje, jak wielowymiarowa i wieloaspektowa jest dyskusja nad sztuczną inteligencją, w jak wielu sferach można doszukiwać się szans i zagrożeń z nią związanych. Jednocześnie wskazuje, jak szerokie może być pole jej zastosowań, kiedy weźmie się pod uwagę potrzeby edukacyjne.

Interdyscyplinarne podejście do zagadnienia sztucznej inteligencji, które zastosowano w opracowaniu, świadczy także o tym, że sztuczna inteligencja zasługuje na miano megatrendu, który oddziałuje na społeczeństwo i gospodarkę, w tym na edukację. Wartość prezentowanej publikacji ma nie tylko aspekt poznawczy, ale także praktyczny.

Przedstawione rozważania zwracają uwagę tych, którzy kształtują politykę w sektorze edukacji, nauczycieli, instytucji szkolących nauczycieli oraz reprezentantów administracji oświatowej zarówno na nowe wyzwania dla edukacji, jak i nowe możliwości.

  • Numer ISBN/ISSN: 9788367385107
  • Rok wydania: 2022
  • Język: polski
  • Autor: Będkowski Marcin, Brdulak Jakub, Fazlagić Jan, Janiszewski Michał, Jemielniak Dariusz, Kornowska Ligia, Piekarski Cezary, Przegalińska Aleksandra, Rabiega-Wiśniewska Joanna, Stęchły Jakub, Stęchły Wojciech, Szołtysek Jacek, Sysło Maciej M., Usidus Mirosław
  • Kategoria: monografia
  • Tematyka: metody walidacji, potwierdzanie kompetencji
  • Adresaci: nauczyciele/prowadzący szkolenia, doradcy zawodowi/coachowie
  • Dziedzina publikacji: Edukacja i pedagogika, Informatyka i technologie informacyjne