Przekazujemy Państwu monografię pt. „Uczenie się przez całe życie w szkołach wyższych. Potwierdzanie efektów uczenia się uzyskanych w drodze edukacji pozaformalnej i uczenia się nieformalnego jako przykład realizacji idei lifelong learning”.
Zaprezentowano w niej stosunkowo nowe rozwiązanie, jakim jest potwierdzanie efektów uczenia się (dalej: PEUs) spoza edukacji formalnej w polskich szkołach wyższych. Podjęto również próbę wskazania działań, które warto i należy podejmować w tym obszarze, by potwierdzanie efektów uczenia się stało się bardziej powszechne i skuteczniejsze. Prace nad przygotowaniem rekomendacji przeprowadzono w zespole ekspertów Instytutu Badań Edukacyjnych
(IBE).
Wypracowane wnioski opierają się na analizie danych uzyskanych w badaniu jakościowym (omówionym w dalszej części opracowania), danych zastanych, raportów z badań, ekspertyz dotyczących funkcjonowania systemów doradztwa za granicą oraz tekstów naukowych poświęconych m.in.: zagadnieniom uczenia się przez całe życie, walidacji efektów uczenia się, uczenia się dorosłych, systemowi szkolnictwa wyższego i zmianie społecznej.
- Rok wydania: 2020
- Język: polski
- Autor: Jędrzejczak Helena Anna, Michalik Sebastian, Gola Wojciech
- Kategoria: monografia
- Tematyka: uczelnie, uczenie się przez całe życie
- Adresaci: uczniowie i ich rodzice, studenci
- Poprzednia publikacja ← Zmiana zawodowa – Wielkie wysiłki w imię niepewnych efektów
- Następna publikacja Edukacja formalna wobec edukacji pozaformalnej i uczenia się nieformalnego →