Uczenie się przez całe życie w szkołach wyższych

Okładka publikacji Uczenie się przez całe życie w szkołach wyższych

Przekazujemy Państwu monografię pt. „Uczenie się przez całe życie w szkołach wyższych. Potwierdzanie efektów uczenia się uzyskanych w drodze edukacji pozaformalnej i uczenia się nieformalnego jako przykład realizacji idei lifelong learning”.

Zaprezentowano w niej stosunkowo nowe rozwiązanie, jakim jest potwierdzanie efektów uczenia się (dalej: PEUs) spoza edukacji formalnej w polskich szkołach wyższych. Podjęto również próbę wskazania działań, które warto i należy podejmować w tym obszarze, by potwierdzanie efektów uczenia się stało się bardziej powszechne i skuteczniejsze. Prace nad przygotowaniem rekomendacji przeprowadzono w zespole ekspertów Instytutu Badań Edukacyjnych
(IBE).

Wypracowane wnioski opierają się na analizie danych uzyskanych w badaniu jakościowym (omówionym w dalszej części opracowania), danych zastanych, raportów z badań, ekspertyz dotyczących funkcjonowania systemów doradztwa za granicą oraz tekstów naukowych poświęconych m.in.: zagadnieniom uczenia się przez całe życie, walidacji efektów uczenia się, uczenia się dorosłych, systemowi szkolnictwa wyższego i zmianie społecznej.

  • Rok wydania: 2020
  • Język: polski
  • Autor: Jędrzejczak Helena Anna, Michalik Sebastian, Gola Wojciech
  • Kategoria: monografia
  • Tematyka: uczelnie, uczenie się przez całe życie
  • Adresaci: uczniowie i ich rodzice, studenci