Umiejętności mają zasadnicze znaczenie dla rozwoju osobistego, społecznego i gospodarczego. W Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 (ZSU 2030) termin „umiejętności” oznacza zdolność do prawidłowego i sprawnego wykonywania określonego rodzaju czynności, zadania lub funkcji.
Przez prawidłowe wykonywanie rozumie się wykorzystywanie w działaniu odpowiedniej wiedzy teoretycznej i praktycznej oraz stosowanie się do norm społecznych, w szczególności odnoszących się do danego rodzaju działalności.
Przyjęta definicja umiejętności jest zbieżna z zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiej Ramy Kwalifikacji (ERK) oraz z definicją przyjętą przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). Zarówno w polskiej, jak i w międzynarodowych definicjach tego pojęcia wiedza i postawy stanowią integralny komponent rozwoju i wykorzystywania umiejętności.
- Rok wydania: 2020
- Język: polski
- Kategoria: monografia
- Tematyka: uczenie się przez całe życie, umiejętności
- Adresaci: nauczyciele/prowadzący szkolenia, kadry HR/pracodawcy, doradcy zawodowi/coachowie
- Poprzednia publikacja ← Zmiana zawodowa – Wielkie wysiłki w imię niepewnych efektów
- Następna publikacja Edukacja formalna wobec edukacji pozaformalnej i uczenia się nieformalnego →