Publikacja omawia realizację oraz wyniki interwencji badawczej „Doradcy zawodowi w szkole podstawowej”.
Projekt przeprowadzono w sześciu szkołach w Polsce, a jego głównym celem było praktyczne przeszkolenie nauczycieli przedmiotowych – prowadzących zajęcia z doradztwa zawodowego w klasach VII i VIII szkoły podstawowej – z opracowanego narzędzia (Scenariuszy Karier) oraz zbadanie jego efektów.
Wyniki badania wzbogacają również wiedzę dotyczącą wyzwań funkcjonowania doradztwa edukacyjno-zawodowego na poziomie szkół podstawowych, prezentuje bowiem szerszą perspektywę procesu doradczego i potrzeby doradców w tym zakresie.
Wypracowane wnioski i rekomendacje, a także stworzone Scenariusze Kariery, wiążą się z funkcjonalnością oraz potencjałem Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.
- Rok wydania: 2021
- Język: polski
- Autor: Górka Anna, Adamczyk Paulina Maria
- Kategoria: raport
- Tematyka: doradztwo zawodowe, rozwój zawodowy, ZSK
- Adresaci: doradcy zawodowi/coachowie
- Poprzednia publikacja ← Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji jako narzędzie wspierające rozwój edukacyjno-zawodowy
- Następna publikacja Rejestry Kwalifikacji w krajach unijnych →