Model wspierający w doradztwie. Raport z badania doradców zawodowych w kontekście wdrażania ZSK.

Okładka publikacji Model wspierający w doradztwie. Raport z badania doradców zawodowych w kontekście wdrażania ZSK.

Publikacja omawia realizację oraz wyniki interwencji badawczej „Doradcy zawodowi w szkole podstawowej”.

Projekt przeprowadzono w sześciu szkołach w Polsce, a jego głównym celem było praktyczne przeszkolenie nauczycieli przedmiotowych – prowadzących zajęcia z doradztwa zawodowego w klasach VII i VIII szkoły podstawowej – z opracowanego narzędzia (Scenariuszy Karier) oraz zbadanie jego efektów.

Wyniki badania wzbogacają również wiedzę dotyczącą wyzwań funkcjonowania doradztwa edukacyjno-zawodowego na poziomie szkół podstawowych, prezentuje bowiem szerszą perspektywę procesu doradczego i potrzeby doradców w tym zakresie.

Wypracowane wnioski i rekomendacje, a także stworzone Scenariusze Kariery, wiążą się z funkcjonalnością oraz potencjałem Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.

  • Rok wydania: 2021
  • Język: polski
  • Autor: Górka Anna, Adamczyk Paulina Maria
  • Kategoria: raport
  • Tematyka: doradztwo zawodowe, rozwój zawodowy, ZSK
  • Adresaci: doradcy zawodowi/coachowie