Zebrane w publikacji informacje i doświadczenia autorów mają na celu przybliżenie osobom projektującym walidację praktycznej strony metody weryfikacji efektów uczenia się, jaką jest analiza dowodów i deklaracji.
Z jednej strony jest to metoda od dawna obecna w wielu procesach oceny, np. dorobku, doświadczeń, umiejętności, kompetencji, z drugiej znajduje nowe zastosowanie w ujęciu założeń Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, w szczególności w odniesieniu do możliwości nadawania kwalifikacji wolnorynkowych.
W opracowaniu nie tylko podsumowano doświadczenia zdobyte podczas pilotażowych walidacji, lecz także podzielono się wiedzą dotyczącą psychologicznych aspektów towarzyszących ocenianiu, projektowania narzędzi oceny, wspierania rozwoju osób i towarzyszenia im na drodze odkrywania i zdobywania nowych kompetencji.
- Numer ISBN/ISSN: 978-83-68313-38-3
- Rok wydania: 2024
- Język: polski
- Autor: Sabina Nikodemska, Marcjanna Przychocka, Mira Zdanowicz, Grzegorz Popłoński
- Kategoria: poradnik
- Tematyka: metody walidacji, walidacja
- Adresaci: pracownicy, nauczyciele/prowadzący szkolenia, doradcy zawodowi/coachowie, studenci, instytucje certyfikujące, zapewnianie jakości
- Dziedzina publikacji: Edukacja i pedagogika
- Poprzednia publikacja ← Zastosowanie Metody Bilansu Kompetencji (MBK) w pracy z dziećmi i młodzieżą o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych
- Następna publikacja Analiza rozwiązań stosowanych w Irlandii i na Malcie w obszarze potwierdzania kompetencji na poziomie 1 i 2 Europejskiej Ramy Kwalifikacji →