Zastosowanie Metody Bilansu Kompetencji (MBK) w pracy z dziećmi i młodzieżą o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych

Okładka publikacji Zastosowanie Metody Bilansu Kompetencji (MBK) w pracy z dziećmi i młodzieżą o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych

Ekspertyza ma na celu omówienie kluczowych kwestii z punktu widzenia zwiększenia funkcjonalności Metody Bilansu Kompetencji.

Pierwsza część ekspertyzy omawia założenia uniwersalnego projektowania w odniesieniu do produktów i usług, w tym w szczególności w obszarze edukacji. W drugiej części ekspertyzy zawarto opis biopsychospołecznego modelu funkcjonowania i niepełnosprawności oraz wskazano różnice występujące w odniesieniu do modelu medycznego. Czytelnik dowie się, na jakie aspekty funkcjonowania dzieci i młodzieży, opisane w Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia, warto zwracać uwagę w trakcie pracy Metodą Bilansu Kompetencji. Trzecia część ekspertyzy zawiera praktyczne wskazówki dla doradców zawodowych do wykorzystania na każdym etapie procesu prowadzonego Metodą Bilansu Kompetencji. W ostatniej części ekspertyzy przedstawiono syntetyczne podsumowanie wraz z rekomendacjami dla rozwoju Metody Bilansu Kompetencji.

  • Numer ISBN/ISSN: 978-83-68313-43-7
  • Rok wydania: 2025
  • Język: polski
  • Autor: Bałtowska-Jucha Marzena, Zakrzewska Monika
  • Kategoria: poradnik
  • Tematyka: metody walidacji, potwierdzanie kompetencji
  • Adresaci: nauczyciele/prowadzący szkolenia, doradcy zawodowi/coachowie
  • Dziedzina publikacji: Edukacja i pedagogika