Ekspertyza ma na celu omówienie kluczowych kwestii z punktu widzenia zwiększenia funkcjonalności Metody Bilansu Kompetencji.
Pierwsza część ekspertyzy omawia założenia uniwersalnego projektowania w odniesieniu do produktów i usług, w tym w szczególności w obszarze edukacji. W drugiej części ekspertyzy zawarto opis biopsychospołecznego modelu funkcjonowania i niepełnosprawności oraz wskazano różnice występujące w odniesieniu do modelu medycznego. Czytelnik dowie się, na jakie aspekty funkcjonowania dzieci i młodzieży, opisane w Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia, warto zwracać uwagę w trakcie pracy Metodą Bilansu Kompetencji. Trzecia część ekspertyzy zawiera praktyczne wskazówki dla doradców zawodowych do wykorzystania na każdym etapie procesu prowadzonego Metodą Bilansu Kompetencji. W ostatniej części ekspertyzy przedstawiono syntetyczne podsumowanie wraz z rekomendacjami dla rozwoju Metody Bilansu Kompetencji.
- Numer ISBN/ISSN: 978-83-68313-43-7
- Rok wydania: 2025
- Język: polski
- Autor: Bałtowska-Jucha Marzena, Zakrzewska Monika
- Kategoria: poradnik
- Tematyka: metody walidacji, potwierdzanie kompetencji
- Adresaci: nauczyciele/prowadzący szkolenia, doradcy zawodowi/coachowie
- Dziedzina publikacji: Edukacja i pedagogika
- Poprzednia publikacja ← Raport z prac nad aktualizacją Sektorowej Ramy Kwalifikacji dla Gospodarki Odpadami (SRK GO)
- Następna publikacja Analiza dowodów i deklaracji – praktyczne wskazówki →