W publikacji omówiono sposób przypisywania poziomu PRK do kwalifikacji pełnych i cząstkowych. Tekst został przygotowany przede wszystkim z myślą o członkach zespołów ekspertów dokonujących porównania efektów uczenia się wymaganych dla kwalifikacji z charakterystykami poziomów PRK.
Zasady przypisywania poziomu Polskiej Ramy Kwalifikacji do kwalifikacji zostały określone w ustawie o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji. Poziom PRK ułatwia porównywanie między sobą kwalifikacji włączonych do ZSK. Zwiększa też rozpoznawalność i czytelność kwalifikacji na rynku pracy.
Publikacja jest przeznaczona osobom, które organizują prace ekspertów, tj. pracownikom poszczególnych ministerstw, uczelni. Materiał bazuje na rezultatach projektu „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania krajowych ram kwalifikacji i krajowego rejestru kwalifikacji na rzecz uczenia się przez całe życie”. W publikacji uwzględniono także doświadczenia zebrane w pierwszych latach wdrażania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.
- Rok wydania: 2020
- Język: polski
- Autor: Marszałek Agnieszka, Danowska-Florczyk Emilia, Ziewiec - Skokowska Gabriela, Sławiński Stanisław, Stęchły Wojciech
- Kategoria: poradnik
- Tematyka: przypisywanie poziomu, PRK
- Adresaci: kadry HR/pracodawcy, doradcy zawodowi/coachowie, wnioskodawcy
- Poprzednia publikacja ← Testy wiedzy – tworzenie i stosowanie w weryfikacji efektów uczenia się